Avatar billede emoduldk Praktikant
06. oktober 2009 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ramtest i Vista

Jeg har en ny computer med Vista 64bit:

1) Der kommer en del blå skærme umotiveret på forskellige tidspunkter

2) Maskinen kører lidt langsomt. både ved opstart og når programmer skal eksekveres.

Jeg kørte derfor Ramtest (Vista program) for at se om fejlen lå her. Den kom så med fejlen: "Der er identificeret hardware problemer".

Mit spørgsmål går nu på, om der med sikkerhed er fejl på ram? Maskinen kan nemlig godt identificere de 6 GB?

Vil gerne være sikker før jeg indleverer ram!

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. oktober 2009 - 22:23 #1
Download ramprobe og brænd cd og kør test www.ramprobe.com
ram probe hjemmeside virker ikke i øjeblikket så jeg har lavet et download til dig her

http://www.myupload.dk/showfile/333500dffb4.zip

pak ud brænd iso på cd og start komputer på cd så tester den dine ram for fejl
Avatar billede saxtus Nybegynder
06. oktober 2009 - 22:27 #2
For at få lavet en grundig ramtest, kan jeg anbefale http://www.memtest.org/#downiso

Brænd en cd, og start testen. Det er ganske nemt at bruge, men du skal nok afsætte lidt tid til det.
Lad testen køre ca 1 døgn og se om den har fundet fejl.

Hvis du ikke får nogen fejl på maskinen, kan du hente følgende
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Dette program kan identificere ALT hvad der bliver brugt processorkraft til. Jeg har tidligere set at nye maskiner går i næsten 100% cpu på grund af dårlige drivere. Det kan også være derfor du får Blå skærm.

Håber at du blev bare lidt klogere på din maskine
Avatar billede emoduldk Praktikant
12. oktober 2009 - 23:04 #3
Tak for hjælpen. Der var ramfejl
Avatar billede jonner40 Nybegynder
12. oktober 2009 - 23:26 #4
Velbekommen