Avatar billede paaskehare Nybegynder
07. oktober 2009 - 14:29 Der er 4 kommentarer

Laptop display virker ikke. ingen 'ekstern monitor'-knap

Hejsa, jeg har en laptop som tilsyneladende virker ganske fint, lige ud over det faktum at skærmen ikke kan vise noget.

Laptoppen er en 'MSI - MEGA BOOK M677'.

Jeg har før haft en ekstern skærm koblet til, fordi jeg egentlig brugte den som 'stationær' derhjemme. Og der bootede computeren automatisk med den eksterne skærm, bare ved at ændre skærmindstillingerne i windows.

MSI har åbenbart været så smarte at undlade at lave en 'Fn'-knap til at skifte til den eksterne skærm, selvom der er knapper til at stille på lyset på skærmen osv. så jeg kan ikke skifte til den manuelt ved at trykke på noget på tastaturet.

Der er ikke password på computeren, så den starter automatisk op i XP når jeg tænder den.

Er det muligt at lave en bootdisk - eller noget lignende - der selv går ind og skifter til den eksterne skærm?

Hvis I ønsker yderligere informationer så bare spørg løs, så skal jeg gøre alt for at besvare dem så godt jeg kan.
Avatar billede Blandy Praktikant
07. oktober 2009 - 14:37 #1
Mener at man bare kan trykke ctrl + alt + F1. Prøv lige det.
Avatar billede paaskehare Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:26 #2
Det virkede desværre ikke. Du har vel ikke andre forslag? :)
Avatar billede LiseM Novice
12. januar 2010 - 10:56 #3
Hvordan pokker skifter man så tilbage til den bærbares skærm???
Avatar billede paaskehare Nybegynder
25. januar 2010 - 08:21 #4
På samme måde som man skifter til den eksterne ;)

Jeg har fået 'ordnet' computeren nu, det skete faktisk i går, jeg skilte den simpelthen af, det viste sig at være en løs forbindelse, og ikke fordi skærmen var død.

Grunden til det tog så lang tid før jeg tog mig sammen til det, var at jeg tidligere har skilt en computer så meget af - samme problem faktisk - at jeg simpelthen ikke kunne samle den igen.