Avatar billede yezper Nybegynder
07. oktober 2009 - 14:41 Der er 1 løsning

[VB.NET] GlobalResources - i18n

Hej alle,

Jeg arbejder pt. med i18n, og det går sådan set meget godt. Dog løber jeg ind i et problem, når jeg vil hive data ud fra en MySQL database, som herefter skal internationaliseres.

Problembeskrivelse:
Jeg har en brugerdatabase, som inkluderer feltet gender. Værdien af dette felt kan enten være "MALE" eller "FEMALE".

Min resourcefile hedder gender[.culture].resx, og indeholder MALE og FEMALE med tilhørende oversættelse.

Ovenstående er let nok at løse med en Select Case:

Select Case objReader("gender").ToString.ToUpper
  Case "MALE" : lblGender.Text = Resources.genders.MALE
  Case "FEMALE" : lblGender.Text = Resources.genders.FEMALE
  Case Else : lblGender.Text = Resources.genders.NOT_SUPPLIED
End Select

Problemet opstår, når jeg kommer til at skulle internationalisere et databasefelt, som indeholder et væsentligt antal forskellige valgmuligheder. Her ville jeg gerne kunne gøre noget á la det følgende:

objReader = objCmd.ExecuteReader()
If objReader.HasRows
  Do While objReader.Read
    lblGender.Text = Resources.genders(objReader("gender"))
  Loop
End If
objReader.Close

Altså dynamisk at hive ressourcen ud, alt efter hvad objReader("gender") siger på et givent tidspunkt - men ovenstående virker naturligvis ikke.

Er der nogen, som kan hjælpe med en løsning?
Avatar billede yezper Nybegynder
07. november 2009 - 18:27 #1
Spørgsmålet lukkes pga. manglende svar - og jeg har endnu ikke fundet en løsning, som jeg kan skrive ind her.