Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. oktober 2009 - 16:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

phpbb3 overtager design

hey

jeg er ved at lave denne hjemmeside: http://www.horsens-mtb.wep.dk
jeg har nu efter meget besvær fået pakket phpbb3 forummet ind i mit design.

men hvis man klikker på "planlæg træning" så forummet vises, bliver designet ændret.

link farven skifter fra sort til blå
celle højden til menu'en øges
clle højden til billedet i bunden mindskes

jeg har forsøgt uden held at:
definere link farve ved at oprette en seperat kategori til linksne i css filen til forummet
definere højden på cellerne

lige meget hvad så vil det ikke ændres
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. oktober 2009 - 17:00 #1
her er koden fra overallheader.htm som mit design integreres igennem:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="{S_CONTENT_DIRECTION}" lang="{S_USER_LANG}" xml:lang="{S_USER_LANG}">
<head>

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset={S_CONTENT_ENCODING}" />
<meta http-equiv="content-style-type" content="text/css" />
<meta http-equiv="content-language" content="{S_USER_LANG}" />
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" />
<meta name="resource-type" content="document" />
<meta name="distribution" content="global" />
<meta name="copyright" content="2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group" />
<meta name="keywords" content="" />
<meta name="description" content="" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
{META}
<title>{SITENAME} • <!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP} • <!-- ELSEIF S_IN_UCP -->{L_UCP} • <!-- ENDIF -->{PAGE_TITLE}</title>

<!--
    phpBB style name: prosilver
    Based on style:  prosilver (this is the default phpBB3 style)
    Original author:  Tom Beddard ( http://www.subBlue.com/ )
    Modified by:

    NOTE: This page was generated by phpBB, the free open-source bulletin board package.
          The phpBB Group is not responsible for the content of this page and forum. For more information
          about phpBB please visit http://www.phpbb.com
-->

<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
    var jump_page = '{LA_JUMP_PAGE}:';
    var on_page = '{ON_PAGE}';
    var per_page = '{PER_PAGE}';
    var base_url = '{A_BASE_URL}';
    var style_cookie = 'phpBBstyle';
    var style_cookie_settings = '{A_COOKIE_SETTINGS}';
    var onload_functions = new Array();
    var onunload_functions = new Array();

    <!-- IF S_USER_PM_POPUP -->
        if ({S_NEW_PM})
        {
            var url = '{UA_POPUP_PM}';
            window.open(url.replace(/&/g, '&'), '_phpbbprivmsg', 'height=225,resizable=yes,scrollbars=yes, width=400');
        }
    <!-- ENDIF -->

    /**
    * Find a member
    */
    function find_username(url)
    {
        popup(url, 760, 570, '_usersearch');
        return false;
    }

    /**
    * New function for handling multiple calls to window.onload and window.unload by pentapenguin
    */
    window.onload = function()
    {
        for (var i = 0; i < onload_functions.length; i++)
        {
            eval(onload_functions[i]);
        }

    window.onunload = function()
    {
        for (var i = 0; i < onunload_functions.length; i++)
        {
            eval(onunload_functions[i]);
        }

// ]]>
</script>
<script type="text/javascript" src="{T_TEMPLATE_PATH}/styleswitcher.js"></script>
<script type="text/javascript" src="{T_TEMPLATE_PATH}/forum_fn.js"></script>

<link href="{T_THEME_PATH}/print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print" title="printonly" />
<link href="{T_STYLESHEET_LINK}" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen, projection" />

<link href="{T_THEME_PATH}/normal.css" rel="stylesheet" type="text/css" title="A" />
<link href="{T_THEME_PATH}/medium.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="A+" />
<link href="{T_THEME_PATH}/large.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="A++" />

<!-- IF S_CONTENT_DIRECTION eq 'rtl' -->
    <link href="{T_THEME_PATH}/bidi.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen, projection" />
<!-- ENDIF -->

</head>

her starter mit design

<body background="../images/baggrund.bmp">
</body>
<div align="center">
<table border="0" width="1024">
<tr>
<td>
<table border="1" width="1024" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#000000">
<tr>
<td height="150" background="../images/banner.png" bordercolor="#000000" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000"> </td>
</tr>
</table>
<table border="0" width="100%">
<tr>
<td>
<table border="1" width="100%" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" style="border-collapse: collapse" bgcolor="#D6E0EB">
<tr>
<td height="10">
<p align="center">
<font face="Verdana" size="2"> her er linksne
<a href="http://www.horsens-mtb.wep.dk/index.php">Forside</a> - <a href="http://www.horsens-mtb.wep.dk/kontakt.php">Kontakt</a> - <a href="http://www.horsens-mtb.wep.dk/phpbb3/index.php">Planlæg Træning</a> - #Galleri# - #Rytter profiler#
</font>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<table border="0" width="100%">
<tr>
<td>
<table border="1" width="100%" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" style="border-collapse: collapse" bgcolor="#D6E0EB">
<tr>
<td>
<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="4">
<tr>

<br>

her slutter mit design

<body id="phpbb" class="section-{SCRIPT_NAME} {S_CONTENT_DIRECTION}">

<div id="wrap">
    <a id="top" name="top" accesskey="t"></a>
    <div id="page-header">
        <div class="headerbar">
            <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

            <div id="site-description">
                <a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
                <h1>{SITENAME}</h1>
                <p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
                <p class="skiplink"><a href="#start_here">{L_SKIP}</a></p>
            </div>

        <!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
            <div id="search-box">
                <form action="{U_SEARCH}" method="post" id="search">
                <fieldset>
                    <input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" />
                    <input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
                    <a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
                </fieldset>
                </form>
            </div>
        <!-- ENDIF -->

            <span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
        </div>

        <div class="navbar">
            <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

            <ul class="linklist navlinks">
                <li class="icon-home"><a href="{U_INDEX}" accesskey="h">{L_INDEX}</a> <!-- BEGIN navlinks --> <strong>‹</strong> <a href="{navlinks.U_VIEW_FORUM}">{navlinks.FORUM_NAME}</a><!-- END navlinks --></li>

                <li class="rightside"><a href="#" onclick="fontsizeup(); return false;" onkeypress="fontsizeup(); return false;" class="fontsize" title="{L_CHANGE_FONT_SIZE}">{L_CHANGE_FONT_SIZE}</a></li>

                <!-- IF U_EMAIL_TOPIC --><li class="rightside"><a href="{U_EMAIL_TOPIC}" title="{L_EMAIL_TOPIC}" class="sendemail">{L_EMAIL_TOPIC}</a></li><!-- ENDIF -->
                <!-- IF U_EMAIL_PM --><li class="rightside"><a href="{U_EMAIL_PM}" title="{L_EMAIL_PM}" class="sendemail">{L_EMAIL_PM}</a></li><!-- ENDIF -->
                <!-- IF U_PRINT_TOPIC --><li class="rightside"><a href="{U_PRINT_TOPIC}" title="{L_PRINT_TOPIC}" accesskey="p" class="print">{L_PRINT_TOPIC}</a></li><!-- ENDIF -->
                <!-- IF U_PRINT_PM --><li class="rightside"><a href="{U_PRINT_PM}" title="{L_PRINT_PM}" accesskey="p" class="print">{L_PRINT_PM}</a></li><!-- ENDIF -->
            </ul>

            <!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN -->
            <ul class="linklist leftside">
                <li class="icon-ucp">
                    <a href="{U_PROFILE}" title="{L_PROFILE}" accesskey="u">{L_PROFILE}</a>
                        <!-- IF S_DISPLAY_PM --> (<a href="{U_PRIVATEMSGS}">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a>)<!-- ENDIF --> •
                    <a href="{U_SEARCH_SELF}">{L_SEARCH_SELF}</a>
                    <!-- IF U_RESTORE_PERMISSIONS --> •
                    <a href="{U_RESTORE_PERMISSIONS}">{L_RESTORE_PERMISSIONS}</a>
                    <!-- ENDIF -->
                </li>
            </ul>
            <!-- ENDIF -->

            <ul class="linklist rightside">
                <li class="icon-faq"><a href="{U_FAQ}" title="{L_FAQ_EXPLAIN}">{L_FAQ}</a></li>
                <!-- IF not S_IS_BOT -->
                    <!-- IF S_DISPLAY_MEMBERLIST --><li class="icon-members"><a href="{U_MEMBERLIST}" title="{L_MEMBERLIST_EXPLAIN}">{L_MEMBERLIST}</a></li><!-- ENDIF -->
                    <!-- IF not S_USER_LOGGED_IN and S_REGISTER_ENABLED --><li class="icon-register"><a href="{U_REGISTER}">{L_REGISTER}</a></li><!-- ENDIF -->
                    <li class="icon-logout"><a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" title="{L_LOGIN_LOGOUT}" accesskey="l">{L_LOGIN_LOGOUT}</a></li>
                <!-- ENDIF -->
            </ul>

            <span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
        </div>

    <a name="start_here"></a>
    <div id="page-body">

        <!-- IF S_BOARD_DISABLED and S_USER_LOGGED_IN and (U_MCP or U_ACP) -->
        <div id="message" class="rules">
            <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>
                <strong>{L_INFORMATION}:</strong> {L_BOARD_DISABLED}
            <span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
        </div>
        <!-- ENDIF -->
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. oktober 2009 - 17:01 #2
forresten så skifter den æ og ø ud med firkanter i menuen når man åbner forummet
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:00 #3
lukket