Avatar billede sannen Nybegynder
07. oktober 2009 - 20:22 Der er 3 kommentarer

Flash bingo kugler

Hejsa, jeg sidder lidt og leger med noget flash som skal bruges til et privat bingo..
Først trækkes 1 kugle med et tal, herefter ryger den ned og ligger i bunden af siden, så trækkes den næste kugle o.s.v
Kuglerne der kommer ned i siden er der ikke noget problem med, men jeg kan ikke finde ud af at få et random tal fra 1 til 90 ind i kuglerne. Jeg kan få et random tal ind i én kugle, men når jeg så vil have den til at rulle ned i bunden af siden, ja så virker lortet ikke længere

Er der nogle ideer til hvor jeg kan finde en fla fil med bingo kugler, så jeg kan se hvordan andre gør, eller nogen der kan hjælpe?
Avatar billede maqhem Nybegynder
07. oktober 2009 - 20:54 #1
Roterer du kuglerne?
Avatar billede sannen Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:05 #2
Nej jeg har egentlig bare lavet det som en motion så de kunne trække ned på plads..men wauu en rotation ville egentlig være ret smart
Avatar billede maqhem Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:03 #3
Tekstfelter kan ikke lide motiontweens. Så skal du embedde din font i Flash. Se nedenstående link. Når din font er embeddet, skal du bare vælge den fra font-kataloget ved det navn, du har givet den. Husker jeg rigtigt, har den også en stjerne. Så burde det funke :)

http://www.jumpeyecomponents.com/publicfiles/tutorials/embeding_fonts.htm