Avatar billede Christensen89 Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konfigurere stationær PC

Hej,

Jeg skal have samlet mig en "Gamer-PC" inden torsdag i uge 42.
.. men men men...

Jeg er selv i tvivl om nogen få ting, så jeg vil søge lidt hjælp herinde hos jer :-) .

De dele jeg har og stadig kigger på er:

Bundkort:
ASUS / el. ASROCK?
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=06360&type=0

CPU:
AMD Phenom
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=11209&type=0

Netkort:
1GB? - evt. fra Bigfoot

Memory(RAM)
Kingston - noget af det nyeste og hurtigste - helst 3GB

Harddisk:
WesternDigital - hvilken er mest stabil og hurtigst?

Kabinet:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=31201&type=0

Jeg giver en kasse bajer til den som er inde i at sætte en PC sammen - speciel til gamer (nyeste spil), samt skal det være muligt at opgradere computeren og god køling til CPU - samt godt med blæsere i kabinettet og det skal ikke larme.

På forhånd tak! :-)
Avatar billede simondid Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:57 #1
hvor stort er det beløb du vil bruge...

men eller har jeg lige fået min nye gamer pc hjem super nice en

AMD PHENOM II 955 x4 (4x3.2ghz) 8MB CACHE (BLACK EDITION) (AM3)
- GIGABYTE KVALITETS BUNDKORT 770T (DDR3 / AM3)
- HD4890 1GB DDR5 GRAFIKKORT (XFX XTREME EDITION) 875MHZ GPU
- 1000GB HARDDISK, 7200RPM (32MB CACHE) (SAMSUNG F1)
- 8GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM *10 ÅRS GARANTI* KVALITET
- 22x SATA +/- OG DVD-RAM DUALLAYER DVDBRÆNDER (LG)
- 750W GAMER STRØMFORS, 17DB, ULTRA STØJSVAG
- COOLERMASTER 334, KABINET (ANDRE KAN EVT. VÆLGES)
- ORIGINAL AMD CPUKØLER M. KOBBER HEATPIPES
- 10 USB PORTE (2 ER PÅ FRONT)
- 7.1 SURROUNDSOUND LYDKORT
- 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT HASTIGHED)

det kan jeg varmt anbefale...

og det du har gang i der ser rigtig godt ud..

bundkortet er faktisk et godt nok kort!!! ingen grund til at endre det ..husk der er indbygget netværks kort så du skal ikke købe et..

ram vil jeg nok sige der skulle 6 gb til da det er det billiste at opgrader og det er dumt at få ned på.

cpu helt enig ingen grund til at gå ud og købe i7 fordyrt i forhold til hvad du får og alt det overcloking det kan skal du ikke bruge til noget i nu.

kabinet er der lige meget hvad du tager det passer i alt husk mit tower er fint nok ingen grund til at købe full tower..

til harddisk skal du bare købe en 7200 rpm så køre det.. men husk skal du have et rigtig hurtigt system så skal du have en hurtig en men det påvirkes kun på opstart da jeg starter på ca 15 sec er det fint nok til mig

hvis du skal have noget der ikke larmer skal det være vandkøling

men blæserne er ikke det der driler hvis du tænker på larm...
Avatar billede Maigaard92 Nybegynder
08. oktober 2009 - 20:48 #2
har lige snakket med ham og han vil godt ligge 6-7000 Kr.
Avatar billede simondid Nybegynder
08. oktober 2009 - 21:19 #3
alsår den pc jeg har købt med det hardwear der er vist oven over koster 7000kr rundt regnet...

super nice pc.. det jeg kan se på hjemme siden er at der nu kommer en skærm med ved ikke lige hvilken men tror det er en 22 tomer 2ms/5ms men tjek selv ikke altid det er rigtigt der inde..

det jeg kan regne mig frem til er at det ikke kan betale sig at bygge selv pga price og så er der ikke graenti på...

du skal bare skrive en email til dem der så kan du bare åbne den...

www.topdata.dk

det billigste du kan få findes ikke biliger

kan jeg få lidt point få det tak
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
09. oktober 2009 - 20:26 #4
Tak for svaret.

Jeg har lige modtaget en meddelelse fra Sune, som siger at XP ikke understøtter mere end 3GB RAM... hvilket styresystem har du installeret?
Avatar billede simondid Nybegynder
11. oktober 2009 - 12:50 #5
vista med 64 bit under støtter 8gb + men få vista på den med opgradering til win 7
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
11. oktober 2009 - 13:50 #6
Nu er jeg ikke meget for vista - så er det ikke muligt at få en 14. dags (/el. 30dags trail) af den nye Windows 7?
Skal nemlig bruge computeren til et event over i KBH torsdag i næste uge.
Avatar billede simondid Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:22 #7
ved ikke helt om du kender til the pirat bay eller torrents.. men hent en der inde .. brænd den og installer.. ikke så svært...

jeg siger kun en ting

dns kode

eller søg på piratgruppn og der kommen en guid hvordan du gør

køre selv på en opdateringer er ikke et problem...

eller skriv en pm til mig og jeg skal sende et link
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
11. oktober 2009 - 16:38 #8
Jo tak for det :-)
- De har jo været så flinke stadig at holde adgang til siden, så vil lige kigge på det når jeg kommer hjem.