Avatar billede kluberg Nybegynder
10. oktober 2009 - 18:14 Der er 5 kommentarer

Min computer vil ikke tænde

Igår frøs min computer efter cirka et kvarters brug. Skærmen bliv helt pink. Det har jeg prøvet før, hvilket jeg bare plejer at øse ved at genstarte, men efter jeg havde genstartet frøs den igen efter 2 minutter. Jeg forsøgte at genstarte igen, men denne gang slukkede den blot helt. Siden har jeg ikke kunne tænde den. Dog giver den ved enkelte tændingforsøg et kort lys-blink og blæserne når at dreje en enkelt omgang.

Jeg har haft åbnet kabinettet og forsikret mig at alt var tilsluttet korrekt samt at udskifte ram og harddisk - begge dele uden held. Desuden har jeg renset blæserne da de var meget beskidte.

computeren er 1,5-2 år gammel og bruger windows xp.

Vil sætte pris på alle forslag til mulige løsninger eller til hvilken del det kan være gal med.
Avatar billede anddk Praktikant
10. oktober 2009 - 18:34 #1
Kunne lyde som en defekt strømforsyning. Prøv at skifte den.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. oktober 2009 - 07:12 #2
Hej..

Prøv at tage alt strømkabler "fra din computer/stikdåse" og tryk på tænd/start knappen et par gange.(strøm afladning) -lad den stå et par min. og indsæt strømkabler igen og tryk på tænd/start..

Sker der noget ?

Prøv eventuelt at tage harddiske og CD-rom drev fra..
Avatar billede kluberg Nybegynder
12. oktober 2009 - 12:10 #3
Jeg har nu skiftet strømforsyningen og har prøvet at tænde den. Der kom liv i den men den afgav en høj skarp tone så jeg blev nød til at slukke den efter et par sekunder. Nu vil den ikke tænde igen. Har jeg tilsluttet strømforsyningen forkert? eller sidder der en sikring  der kan være sprunget?
Avatar billede kluberg Nybegynder
12. oktober 2009 - 12:11 #4
ingen held med strøm afladning for øvrigt.
Avatar billede kluberg Nybegynder
13. oktober 2009 - 05:17 #5
jeg har nu skiftet grafikkortet, og ,min computer virker igen. lukker derfor tråden- tak for forslagene.