Avatar billede hansdam Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:35 Der er 8 kommentarer

Strømforsyning fra UK?

Hej Eksperter!

Jeg er kommet i den uheldige situation, at min strømforsyning til min bærbare computer har fået en løs forbindelse.

Jeg har undersøgt markedet, og fundet frem til at jeg kan få den i Danmark for 323,38 kr. Jeg er gået videre og fundet frem til at jeg kan få den samme fra UK for 169,30 kr (+41kr i fragt) hvilket jo er en betydelig besparelse (og man er jo studerende).

DK link: http://www.powx.dk/shop.aspx?id=ces5&mid=8126

UK link: http://power4laptops.co.uk/fujitsu-siemens/amilo-pro/v-series/v3000-v3999/fujitsu-siemens-amilo-pro-v3205-laptop-power-ac-adapter-charger-adp40-/prod_12926.html

Bør der være bekymring for at hvis jeg køber den i UK, at den så ikke virker på det danske EL-net eller andre ting som ikke virker?

På forhånd mange tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. oktober 2009 - 20:37 #1
Den vil virke. Stikket til 230 volt er sikkert anderledes, men det ser ud til at være en normal ledning - som du sikkert har i forvejen.
Avatar billede webintegrator Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:53 #2
hvad er UK??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. oktober 2009 - 20:56 #3
Avatar billede hansdam Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:57 #4
UK = United Kingdom = Storbritannien = England
http://da.wikipedia.org/wiki/Storbritannien
Avatar billede webintegrator Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:00 #5
Tak
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2009 - 23:03 #6
Ligger fejlen inden i selve strømforsyningen, eller et andet sted?

Hvis den ligger udenfor, kan du jo bare sætte et nyt stik eller ny ledning på.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 18:33 #7
Jeg mener den skal have et DS mærke for at være godkendt i DK, men det kan man jo være ligeglad med mindre den sætter ild til ejendommen og forsikringen ikke vil betale og så skal der vist lige et andet 230V stik monteres
Avatar billede webintegrator Nybegynder
27. oktober 2009 - 22:41 #8
Emnet Lukkes