Avatar billede tupper Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

default værdi = andet felt

Hej

Hvis jeg har et regneark hvor jeg har behov for at en række felter som standard er udfyldt med værdien af et andet felt eks a1=b1 a2=b1 a3=b1 a4=b1 a5=b1 ville jeg normalt angive formlen "=b1"

Mit problem er her at jeg har behv for at kunne redigere et hvilket som hslt af de felter (f.eks. a3) imens de øvrige  stadig forbliver =b1, men sletter jeg den ændrede værdi i a3 skal den ændre sig tilbage til at være "=b1"

jeg fandt ved søgning på google, frem til denne "=if(isblank(B1);"Default";B1)" men den giver en fejl når jeg forsøger.

Nogen der har et forslag. Helst gerne uden brug af makroer om muligt.

Jeg bruger excel 2007
Avatar billede cot Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:20 #1
Er det den danske version du bruger?
For så skal "if" ændres til "hvis" :)
Avatar billede tupper Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:22 #2
ja det er den danske.. men har faktisk forsøgt at ændre if til hvis.. men får stadig fejl :(
Avatar billede cot Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:22 #3
I den danske version ser koden således ud:

=HVIS(ER.TOM(B1);"Default";B1)
Avatar billede tupper Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:44 #4
aaah ja for f*anden.. havde tænkt langt nok til at ændre if til hvis.. men ik er.tom.. tak DUH! ;)

smid et svar
Avatar billede cot Nybegynder
13. oktober 2009 - 16:10 #5
så lidt :)