Avatar billede anddk Praktikant
14. oktober 2009 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underlige tegn ved åbning af dokument

Jeg har et word dokument som også har været en tur forbi openoffice som ved en fejl er blevet slettet. Det har jeg nu fået gendannet og dokumentet fylder det samme som før, men når jeg åbner får jeg en valgmulihed frem omkring tegnsæt. Uanset hvad jeg vælger, får jeg bare en masse sider med underlige tegn.

Nogle gode idere ??

Har prøvet både med office 2003 og 2007.
14. oktober 2009 - 19:43 #1
Start M$ Word 2007.
Filer / Åbn
Find og makér omtalte dokument (ikke åbne endnu)
Lige ved [Åbn] knappen er en lille pil, klik der.
Der er mulighed for [Åbn og Reparer] ...
Avatar billede anddk Praktikant
14. oktober 2009 - 20:15 #2
Hjalp desværre ikke, får stadig "Vælg den kodning der kræves for at læse dokumentet...." og en masse underlige tegn.
14. oktober 2009 - 20:28 #3
... så er den sansynligvis ikke komplet nok - alligevel...
Avatar billede anddk Praktikant
14. oktober 2009 - 20:35 #4
Humm, træls, det var nemlig det jeg var bange for.

Måske i kan anbefale et program til gendannelse af filer på Vista ?

Så kunne jeg jo prøve det.
14. oktober 2009 - 20:48 #5
Hvis du skal have den mindste chance til at gendanne slettede filer på en SYSTEMDISK så skal disken stoppes omgående og placeres som DUM SLAVE i en helt andet system. Og DERFRA forsøge med diverse værktøjer...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2009 - 09:10 #6
Hvis den har været forbi openoffice - er den så ikke (ved en fejl) blevet gemt i ODF formatet?

Kan du se "klar tekst" hvis du åbner den i f.eks. notepad?
Avatar billede anddk Praktikant
01. november 2009 - 16:57 #7
Opgav projektet.