Avatar billede torstein Novice
25. oktober 2009 - 14:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Få iMac & Mac Mini til at snakke sammen.

Min hensigt er at bruge Mac Mini som mediecenter. Der ligger nu en del film på den, samt musik på iMac, men de kan ikke se hinanden. Hvor ligger min fejl?

Jeg har lavet deling i hjemmet via iTunes. iMac er koblet på det trådløse netværk, ligeså Mac Mini.

Jeg regner med at jeg kan have musik, film etc. liggende på de forskellige computere, eksterne HDD, og så streame dem via iTunes til hhv. iMac eller TV.
Avatar billede torstein Novice
25. oktober 2009 - 14:33 #1
Avatar billede mstorgaard Praktikant
25. oktober 2009 - 14:40 #2
Har du sørget for også at slå indstillingen til omkring at søge efter andre iTunes-biblioteker på netværket?
Avatar billede torstein Novice
25. oktober 2009 - 22:45 #3
Jeg har sat deling til i indstillinger under iTunes nu på begge enheder. Det hjalp en smule....

Jeg kan se filmene fra Mini på iMac, men kan ikke se noget fra iMac på Minien?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
25. oktober 2009 - 22:51 #4
Og du har slået det til begge veje på begge enheder? Altså der er jo separate ting, der slår henholdvis deling og søgning til i Indstillinger.
Avatar billede torstein Novice
27. oktober 2009 - 14:13 #5
Under indstillinger i iTunes er begge sat op til at søge efter fælles biblioteker, samt at dele hele biblioteket. På min Mini har jeg ikke en valgmulighed, som hedder fælles for at se iMacen.

Og i dette øjeblik er den faktisk også væk fra iMacen. Men den har været der??
Avatar billede mstorgaard Praktikant
27. oktober 2009 - 14:17 #6
Det virker lidt underligt. Ved du ellers om dit netværk fungerer korrekt? Det kan jo også være en fejl der.
Avatar billede torstein Novice
27. oktober 2009 - 20:00 #7
Seneste nyt i sagen:

Besked på Mini:
Det fælles bibliotek på iMac svarer ikke (-3259)
Sørg for at en eventuel firewall på den fælles computer er indstillet så den tillader kommunikation via port 3689.

Jeg kan godt se film på iMac fra Mini.
Avatar billede torstein Novice
27. oktober 2009 - 20:20 #8
Flg. er fundet ud fra fejlmeddelelsen:

http://support.apple.com/kb/TS2972?viewlocale=da_DK

Der står bl.a. at jeg ikke skal ændre portadresse, da jeg kører Leopard 10.5.8 på begge enheder.

Citat: 'Hvis netværkskonfigurationen på de enkelte computere angiver samme router-IP-adresse, er computerne er på samme lokalnetværk. Routeradressen består af fire tal adskilt af punktum. Åbn følgende for at se enhedens router-IP-adressse:'

iMac har :
  Ethernet: 10.0.0.4
  Airport: 10.0.0.3

Mini har:
  Airport: 10.0.0.7

Jeg har ikke forstand på netværk, men mener vel at ethernet er internetforbindelsen fra min iMac via kabel til telefonstikket, og Airport er det trådløse netværk mellem de forskellige enheder i hjemmet. Har desuden en Airport Express stående ved musikanlægget. (Kun til at streame musik fra iMac til anlæg)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
29. oktober 2009 - 11:21 #9
Der skal jo være oprettet et netværk, som de forskellige enhder, kan slutte sig til. Dette netværk kan både tilkobles vha. Ethernet og Airport (forskellen på de to er, at den første benytter kabel, mens den anden er trådløs).

Har du opsat et netværk? Har du en router stående?
Avatar billede torstein Novice
29. oktober 2009 - 16:06 #10
Det har jeg vel, når min iMac kan læse indholdet af Miniens iTunes. Ligeledes kan Minien gå på internettet via min router, som fysisk står mellem telefonstikket og iMacen.
Avatar billede torstein Novice
18. august 2010 - 20:02 #11
Lukkes