Avatar billede xodeus Novice
30. oktober 2009 - 15:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Generer en URL.

hej.
Jeg har brug for lidt hjælp til at lave en form eller lignende der kan tage en streng, fx abcdefgh fra en skrivebox på en html/php side og når man så trykker på en knap ved navn "generer", så kommer der en URL frem på den samme side fx http://abcd.dk/prof=abcdefgh .

Er det noget der er nemt?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
30. oktober 2009 - 21:56 #1
Jeg tror du skal formulerer dig mere teknisk.

Du skriver: "så kommer der en URL frem på den samme side"

Hvad er på den samme side, er det i selve html dokumentet, altså uden siden må opdateres/sendes videre. Eller omvendt?

Jeg vil alligevel prøve at give et eksempel:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<form action="index.php" method="POST">
Skrivebox: <input type="text" name="prof"><br>
<input type="button" value="Generer">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede xodeus Novice
31. oktober 2009 - 08:20 #2
Ja det er noget der minder om.
Det er fuldstændig ligemeget om siden reloader, der kommer en pop-up eller den via AJAX viser URL sammen med det der blev postet i boxen. Og ja, når man så trykker på generer skal det der står i tekstboksen appendes til den der URL... og vises...
Avatar billede dkfire Nybegynder
03. november 2009 - 12:57 #3
Hvad vil du gerne bruge det til ?

Ud over det, så skal du "bare" bruge en normal form ala den som er vist i #1, dog med den ændring at du skal bruge GET i stedet for POST, samt at der lige skal laves en submit knap i stedet for en button.
Avatar billede xodeus Novice
03. november 2009 - 15:51 #4
Kan du hjælpe mig med den eksakte form?
Avatar billede dkfire Nybegynder
03. november 2009 - 19:27 #5
Nu kan det godt være jeg virker hård, men hvad er det lige som gør at du ikke selv kan ændre POST til GET i den form fra #1 ?
Avatar billede xodeus Novice
03. november 2009 - 19:53 #6
Okay dkfire.
Jeg har nu ændret POST til GET, kan stadig ikke lige fatte det. Det er nemlig kun URL'en øverst der bliver ændret... Det er ikke sådan det skal være, da jeg skal generere en URL til en ven...

URL'en har denne struktur http://aaa.ddd.ccc/fhtugj="inputfraboxen"

Det er ligemeget om siden skal reloades eller hvordan dette gøres, men når jeg indsætter noget ind i den box skal det så appendes efter = i den ovennævnte struktur og vises til den besøgende, der ønsker URL'en...
Avatar billede dkfire Nybegynder
03. november 2009 - 20:00 #7
Du bliver simplehen nød til at vise hvad du gøre, det er slet ikke til at forstå hvad du vil.
Avatar billede xodeus Novice
05. januar 2011 - 12:39 #8
Geschlossen