Avatar billede rabell Nybegynder
02. november 2009 - 19:16 Der er 7 kommentarer

Fejlmeddelelse i min udgående mail, så jeg ikke kan sende til mange på min mailingliste...

Hej,

Jeg skal skrive til min mailingliste med omkring 400 emailadresser, som jeg BCCer - når jeg sender en mail både fra outlook og webmail får jeg følgende fejlmeddelelse:

"

Message not sent. Server replied:

    Requested mail action not taken: mailbox unavailable
    450 4.1.2 <xxxxx@xxxxx.dk>: Recipient address rejected: Domain not found "

Når jeg så sletter mailen, finder den bare en ny mail, der er rejected..?? Een gang gik den igennem, så jeg fatter det ikke.

Hvad er fejlen?

Er der nogen, der kan komme med en løsning? Jeg er ret desperat.
Avatar billede leif Seniormester
02. november 2009 - 20:12 #1
Din afgående mailserver kan ikke domænet: "Domain not found"

Men hvad med at gøre det rigtigt når du skal sende så mange emails ? Enten lav en fletning via Word til Emails eller bruge et webbased script som sender individuelle mails til alle ? Så undgår du 1 at du bliver afvist fordi du sender samme besked til 400 på 1 gang.
Avatar billede rabell Nybegynder
03. november 2009 - 19:13 #2
Ok, det lyder jo fornuftigt at lave en fletning. Hvordan gør jeg det?

Jeg copy/paster bare fra et regneark lige nu med semikolon imellem emailadresserne. Ned i BCC. Det har virket før... :-)

"Din afgående mailserver kan ikke domænet: "Domain not found"

Kan du uddybe det?
Avatar billede leif Seniormester
03. november 2009 - 19:22 #3
Den siger til dig at der er en eller flere adresser i din liste hvor domænet ikke findes længere det er det efter @ som altså ikke længere findes.

Fletning:
1. Opret et Excel ark med alle adresserne på hver sin række

2. Åbn Word og start Guiden Brevfletning

3. Afslut Guiden og så er dine mails sendt.

Webbased:
1. Brug enten af de mange gratis Mailinglister til formålet fx: http://www.freelists.org/

eller

2. Lav noget selv.
Avatar billede rabell Nybegynder
03. november 2009 - 19:29 #4
OK, det siger jo sig selv, så jeg skal slette de emails, der giver en fejlmeddelelse og så burden den sende?
Avatar billede leif Seniormester
03. november 2009 - 19:31 #5
Ja, men det er stadig en dårlig idé at gøre det på den måde.
Avatar billede rabell Nybegynder
03. november 2009 - 19:44 #6
ok, jeg laver lige en fletning i word...
Avatar billede rabell Nybegynder
03. november 2009 - 22:16 #7
dit svar er godkendt. hvad er proceduren nu?