Avatar billede scubaken66 Nybegynder
03. november 2009 - 22:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke starte op

Hej Eksperter

Jeg sidder med en packhard bell SB85, som slet ikke vil noget som helst. Eller det vil jeg kan tilgå BIOS, og så er det ca. det den vil være med til.

Der sidder 2 HDD og 1 CD/DVD drev i maskinen. Alle tre dele samt andet kan ses af bios.

Jeg har nu prøvet at se om jeg kunne boote op almindeligt. Sort skærm.

Så har jeg prøvet med Hirens. Sort skærm.

Prøvet at tilgå recovery menu (burde være f11 el. alt+f10) vil den ikke.

Jeg ved at maskinen har vista, men har alligevel prøvet med en xp skive. Sort skærm.

Har haft batteriet ude i flere timer. Hjælper ikke.

Nu er jeg sådan set løbet helt tør for ideer, og håber der er en der kender lidt mere til Packhard Bells særheder end jeg gør :)
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
03. november 2009 - 22:47 #1
Glemte lige at Hirens er forsøgt både som USB boot og fra CD
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 23:40 #2
Kan du starte Vista i fejlsikker tilstand. Brug F8 under boot, og vælg fejlsikker tilstand.
04. november 2009 - 06:43 #3
Er den bare "sort skærm" lige efter BIOS BOOT - lige meget hvad den Booter på ???
Eller hvad mener du her ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
04. november 2009 - 08:41 #4
dragonknight: Virker heller ikke (Glemte bare lige at skrive det på min lange liste).

karise_larry: Ja, den korte version ville være. Uanset hvad jeg har prøvet at boote på, er den kommet til sort skærm.

Jeg kan se at den blinker på 'disk indikatoren', og jeg kan hører at den spinder drevene rundt, men så stopper den også der.
04. november 2009 - 09:46 #5
Og du kan dog komme i BIOS ?
Load BIOS DEFAULT - eller hvad det nu kan hedde på en PC ...
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
04. november 2009 - 09:51 #6
Nope virker heller ikke :(
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
04. november 2009 - 09:51 #7
Altså jeg kan godt loade default, men det giver samme resultat.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 11:50 #8
Hvad virker ikke ?

Er det F8 som giver startmenuen, eller er det fejlsikker tilstand der ikke virket.

Kan du komme ind i Startmenuen med F8, så prøv at vælge VGA tilstand.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
04. november 2009 - 12:00 #9
Den reagerer slet ikke på nogen f-taster. Kun på f2, som bringer mig til bios.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 16:59 #10
Så må du prøve at finde backup batteriet. Det sidder normalt under en lille lem.

Fjern hovedbateriet og strømforsyningen fra den bærbar. Nu fjerner du backup batteriet i mindst 10 - 15 sekunder. Sæt det på plads igen, og vend det på samme nåde som det sad.

På med hovedbatteriet, og start op og gå direkte i BIOS og load default/factory defaults. Gen ændringen og exit til gentart.

Hvis det ikke virker, og den ikke vil starte på en XP eller Vista skive, så er det en bytter eller til reparation.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
10. november 2009 - 15:29 #11
Øv virkede heller ikke. Nu ryger den til rep. hos Pakhard Bell...så bliver det spænende at se hvad de kan få ud af den.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
27. januar 2010 - 15:18 #12
lukker