Avatar billede lem Nybegynder
04. november 2009 - 15:59 Der er 10 kommentarer

Glemt password.

Hej.

Jeg har fundet min gamle pc frem med windows 2000.

Når jeg starter op, beder den om mit brugernavn og password.

Jeg har desværre glemt password.

Jeg kan ikke komme ind på pc'en, da det skal skrives førend jeg
får tilladelse til at komme videre.

Hvordan kommer jeg videre, når jeg ikke kan huske mit password?

På forhånd tak.

Mvh.
Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2009 - 16:21 #1
du skal brænde en boot-cd med nulstilling på.
hent cd080802.zip (~3MB) - Bootable CD image
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#1
det er lidt kringlet (konsol-vindue) men bare følg teksten på skærmen når programmet køres.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 17:01 #2
Er det en BIOS passwordlås, så gør du den strømløs og fjerner det lille backupbatteri, så er det resat.
Avatar billede lem Nybegynder
04. november 2009 - 17:13 #3
Jeg har prøvet lignende fra dette link, med også at lave en boot cd,
det så også ud  til fungere, men jeg ved jo ikke om maskinen er
off eller online, så jeg har aldrig fået password fra dem.
Jeg kan jo ej heller lægge noget fra maskinen på en usb stick,
da jeg ikke kan komme ind på maskinen.
http://www.loginrecovery.com/about.php
Så inden jeg prøver claes57's løsning vil jeg gherne vide om det
er nogenlunde detsamme, tak.

Jeg ved ikke rigtigt hvilket password det er, men jeg har prøvet
at fjerne det lille runde batteri og lade det være ude i 20 minutter,
men det hjalp ikke.

Det er den første boks der kommer frem, når den starter.
Avatar billede lem Nybegynder
04. november 2009 - 17:18 #4
Det skulle meget gerne være en boot cd der direkte
fjerner password med detsamme, da jeg ikke har
eller får mulighed, for at komme videre i forløbet.
Avatar billede Vandreren Novice
04. november 2009 - 17:24 #5
Ang. http://www.loginrecovery.com

Det lyder ikke ret betryggende, at man skal give dem sit password. Hvem har anbefalet dig den side?

claes57s løsning burde være noget bedre.
Hvis det ikke virker med claes57s forslag, så er der flere andre bootcd'ere, du kan forsøge dig med - alt sammen uden at skulle sende password til trejdepart.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2009 - 17:28 #6
min løsning er 100% offline - og passer til alle nyere windows. Du kan nulstille administrator og/eller brugere efter behov.
Har selv kørt den flere gange på diverse maskiner/win-versioner - altid uden fejl.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 17:29 #7
Hvis boksen med password kommer umiddelbart efter du har rykket på startknappen, så er det en BIOS ting.

Havde du fjernet de 220 volt fra strømforsyningen da du tog backup batteriet ud ?
Avatar billede lem Nybegynder
04. november 2009 - 17:36 #8
Ja, maskinen var slukket da jeg fjernede batteriet.

Jeg kan sagtens gå i BIOS og fortælle hvor der skal boote fra m.m.

Så kører maskinen et stykke tid (opstart) og et skema kommer frem,
hvor jeg skal skrive et brugernavn (som allerede står der) og adgangskode.

På skemaet står der: Log på Windows (Microsoft)
Avatar billede lem Nybegynder
04. november 2009 - 17:49 #9
Øhhh, burde jeg have skrevet det noget før...;o)

At det er adgangskoden til "Log på Windows" jeg mangler.

Har søgt i mange andre spørgsmål, men det er udelukkende til XP.
Avatar billede lem Nybegynder
04. november 2009 - 18:01 #10
Er det så samme løsning som du kommer med Claes57?
(når det er Log på Windows "adgandskoden" og til Windows 2000)

Bare du ved at jeg ikke kan komme ind på computeren og det
hele skal ske fra en boot cd, med det rigtige program, der så
skal nulstille Log på Windows.....

Lars