Avatar billede ch007 Nybegynder
06. november 2009 - 22:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Server til 2000 brugere

På mit arbejde har mit firma betalt 400.000 kr for et netværk der ikke virker! Vi kan ofte ikke være online alle sammen.

Jeg har selv forstand på it, mest programmering og slet ikke noget om netværk.

Er der en online.guide jeg kan læse et sted eller et kursus jeg kan tage, så jeg kan opsætte noget der virker. Eller bare få større indsigt i netværk, når jeg skal være med til at presse det firma som har opsat et ubrugeligt netværk.

Jeg forstår ikke at man kan tage mange penge for noget der ikke virker.

Vi er 200 der skal på Internettte. Det er i princippet, det der kræves.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 01:55 #1
Der ville jeg nok gå ned og købe en bog om Network designs
Avatar billede anddk Praktikant
08. november 2009 - 14:21 #2
Der kan jo være mange årsager. Ihvertfald er det næppe noget ud lige læser dig til i en online bog. Man skal have fundet ud af hvad der sker, hvornår, hvordan og hvorledes. Så kan man sikket koge det ned til at man kan finde fejlen.

Et gæt i tågen, vil dog være DNS. Det er typisk der mange fejl ligger i MS netværk.

Du kan jo komme med en beskrivelsen af opsætningen, fejlen mv. hvis vi skal prøve at guide dig på en kurs.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
11. november 2009 - 19:54 #3
Hvad båndbredde har jeres firma?
Hvilken firewall har i?
Kører i trådløst?
Hvad siger jeres internet udbyder?
Hvad siger jeres leverandør?
200 brugere og ingen ved bare lidt om netværk?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. november 2009 - 23:32 #4
Nej du/I skal have professionel hjælp - og servernetværk er ikke noget man læser sig til eller ved et kursus.
Det kræver uddannelse og erfaring.

Men er der betalt for en større løsning bør der også være en systematisk dokumentation over switche og kabler.
De problemer skyldes ofte en dårlig switch eller en kortslutning et sted i systemet.
Og det finder man kun ud af ved at lave en grundig gennemgang af alle forbindelser og teste switche og router.

Der er firmaer der tager penge for at teste den slags med avanceret udstyr - her er lidt i "husmandsudgave" http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/netvaerkstester/netvaerkstester.asp?gclid=CNy5irP_g54CFZKhzAodTnQzvA

Så I jeres tilfælde må I finde nogle som kan systematisk teste alle forbindelser ud til internettet og til serveren