Avatar billede lefle Nybegynder
07. november 2009 - 11:48 Der er 8 kommentarer

Installation af Win Xp på laptop uden cd/dvd drev

Hey Folkens,

Jeg sidder lige med min kærestes laptop, en LGx11 (en af de små).

Hendes Windows xp kører lidt langsomt og derfor ville jeg geninstallere det.

Jeg har været på Pirate og finde en iso med Xp med Sevice pack 3 etc., som virker fint og derfor ville jeg også ligge den ind på denne bærbar.

Problemet er at denne lille laptop ikke har noget DVD/CD drev og man skal have et eksternt for at kunne læse en cd.

Spørgsmålet lyder nu på om det er muligt at installere win xp på denne laptop, evt ved hjælp af en ekstern harddisk, eller skal man have fat i et eksternt dvd drev, for at gøre dette.

I så fald, hvis jeg skal benytte mig af min eksterne harddisk, hvordan skal jeg så gøre ;)

Håber at i kan være behjælpelige :)

- Michael
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 11:53 #1
Du skal have fat i et DVD drev for, at kunne gøre dette.
Det er da fedt, at du har fundet et styresystem som virker ordentligt på Pirate..
Altså når man kigger væk fra de orme, og små malwares der ligger i systemet :0
07. november 2009 - 12:07 #2
... Pirate og finde en iso med Xp... - Hmmm... Den ville jeg ikke stole på !!!

---

Skaf/køb et externt CD/DVD drev via USB og install derfra...
Avatar billede lefle Nybegynder
07. november 2009 - 12:23 #3
Tak for svarene :) så´må jeg se om jeg kan låne et CD/DVD drev et sted :)

Jeg må dog indrømme at jeg kun har haft gode erfaringer med de iso'er med Xp med Service packs og en færdig pakke af programmer etc.
Har endnu ikke oplevet at de har været af en ond karakter. :) 7-9-13.

Hvis i vil have point må i lige smide et svar.

- Michael
07. november 2009 - 12:31 #4
... der er selvfølgelig en del som straks vil fortælle diverse guides mht at install via USB "dims". Men at have et "ægte" CD/DVD drev er altid at foretrække; også i andre forbindelser...
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 13:31 #5
Men lige til en god ordens skyld ;-)..
Lefle? Du skal passe på, hvad du går og siger til andre folk.
Du har eksempel lige sagt, at du har downloadet Win XP fra Pirate.
Det er ikke alle folk herinde man kan stole på :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 17:09 #6
"Det er ikke alle folk herinde man kan stole på :) "  Du har være medlem i 7 dage, har du haft dårlige erfaringer ??
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 19:06 #7
Helgec? Man skal bare passe på, hvad man går og siger på internettet da det altid kan hives frem igen, igen, og igen.
Jeg har absolut gode erfaringer med E, og der er slet ikke noget der.
Det er bare, at han har hentet Win XP ulovligt...
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 19:10 #8
Men Lefle?
Hvis du er interesseret i, at se hvordan det kan gøres uden et DVD drev, kan du læse Helgec udemærkede guide på http://www.helgec.dk/usb-install.html