Avatar billede starleicht Nybegynder
10. november 2009 - 12:53 Der er 3 kommentarer

Gammel printer (HP LaserJet IIP Plus) som trådløs printer

Hvordan får jeg min gamle laserprinter (HP LaserJet IIP Plus) til at virke som trådløs printer?

Skal jeg investere i en printserver, eller kan jeg koble printeren direkte til den trådløse router?

Hvad er nemmest (og billigst)?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2009 - 13:49 #1
Hvis din router har en parallelportindgang, kan den kobles til her.

Hvis printeren har netværksindgang, kan den også kobles på nettet, direkte til routeren (eller en switch).

Hvis ingen af delene er tilgængelige (f.eks. hvis printeren kun har parallelport, og du ikke har parallelport på routeren), skal du ud og have fat på en printserver.

Printeren bruger ren PCL2 (så vidt jeg husker), så du bør ikke få problemer med nogen printservere - det er et af de ældste "nulevende" printersprog, så det bør alle printservere kunne håndtere.

Menøehh - spørgsmålet er hvor længe sådan en gammel svend lever endnu. Så vidt jeg husker kører den 150dpi, og må være nærmest umulig at skaffe toner til i dag :-)
Avatar billede starleicht Nybegynder
10. november 2009 - 13:54 #2
Hej Ole

Ja, det med toner bliver måske et problem, og ditto med dpi'en - men den er UTROLIG driftsikker.

Hvilken printer skulle man investere i for en optimal løsning?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2009 - 14:43 #3
Hvis du har været vant til en LJIIp, vil jeg tro det er umuligt at købe en der ikke virker meget hurtigere og flottere :-) (flottere udskrift, altså).

Men ellers kommer det helt an på hvad dine krav er - den skulle på nettet, men ellers... - skal der farver, på, hvor meget skriver du o.s.v.

Umiddelbart ville en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=185374 kunne klare det. Det er også en ældre model på vej ud af markedet, men den er billig, billig i drift og kan sættes direkte på netværket (kablet).
Største ulempe er, at den ikke har en papirbakke - så papiret lægges løst i i klappen i fronten (ca. 150 ark ad gangen)

SKAL det være rendyrket trådløst, kan http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=441531 komme på tale. Jeg kender den slet ikke, så jeg skal ikke kunne fortælle dårligt eller skidt om den - men samsung laver generelt fine printere. Men vær opmærksom på at den benytter specialsprog, så hvis du kører fra en DOS/16bit windows applikation, vil du få problemer.

Skal der farver på, bliver det dyrere... - og skal det være HP, som mange foretrækker, er vi også noget højere oppe i pris.