Avatar billede Largos Nybegynder
16. november 2009 - 22:08 Der er 3 kommentarer

PC falder jævnligt ud.

Hej PC-eksperter.
Jeg har en D-Link router hvorfra den ene forbindelse går ind til min søns værelse. Men hans internetforbindelse falder jævnligt ud. Jeg har prøvet alle mulige ting, men kan ikke finde en rød tråd gennem fejlen. Det ene øjeblik virker een ting og en anden ikke og øjeblikket efter er det lige omvendt.
På routeren blinker LED´en til hans forbindelse. Altså ikke flimrer som de andre der viser aktivitet, men lyser et par sekunder - slukker et par sekunder - og tænder igen et par sekunder. Altså som et langsomt blinklys.
Han kan bruge den i flere timer hvorefter den pludselig falder ud. Nogen gange kommer den igen når vi enten genstarter hans pc, eller jer resetter både modem og router, men ikke hver gang!

Nogen gode forslag?? På forhånd tak.

Largos
Avatar billede bartolomos Nybegynder
16. november 2009 - 22:17 #1
Prøv eventuelt at låse porte til samme hastighed. Hvis hans computer falder ud igen så prøv at starte en command prompt (i kør skrives cmd) og herefter i cmd skriver du "ipconfig /all" aå kan du se IP opsætningen på computeren.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. november 2009 - 11:26 #2
Hvad hastighed kører netkortet?

Prøv at låse kortet til en lavere hastighed, har af og til oplevet at dårlige kabler ikke kan bære f.eks. 1000MBps Full-Duplex, men har kørt fint som 100MBps Full-Duplex...
Avatar billede Largos Nybegynder
19. november 2009 - 22:57 #3
Foreløbig mange tak for hjælpen.

Glemte vist at fortælle, at jeg er total novice ud i netværk, så jeg aner ikke hvordan man låser hastigheden. Men den med kablerne har jeg også overvejet.
Prøvede derfor at skifte et kabel og det hjalp - et par timer, så var den gal igen.
Nu viser det sig, at det kun er når han spiller sit nye spil, "Modern warfare 2", dog ikke når han kører direkte på modemet uden om routeren!!??
Nu har jeg købt en trådløs router, så kommer jeg uden om kablerne og håber det hjælper. Ellers kan jeg vel indkredse problemet.

Men tak for jeres svar. Dejligt nogen gider hjælpe os amatører! :o)

Largos