Avatar billede ptvedt Nybegynder
15. juli 2001 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

irc-hjelp??

tror d kan være noe gale med ipen min eller noe.. (som jeg ikke har så mye peiling på... at jeg klarer å fikse d.) Når jeg skal logge meg p irc(mIRC) svarer den ikke på de fleste servere (unable to connect) og de andre får jeg... vel her er et eks.¨på min desperade innlogginng..

*** Connecting to irc.dal.net (6662)
-
*** Unable to connect (Connection refused)
-
*** Cancelled connect
-
*** Connecting to irc.homelien.no (7001)
-
*** Cancelled connect
-
*** Connecting to irc.du.se (6667)
-
-irc.du.se- *** Looking up your hostname...
-
-irc.du.se- *** Checking Ident
-
-irc.du.se- *** Found your hostname
-
*** Identd request from 130.243.43.70
*** Identd replied: 1709, 6667 : USERID : UNIX : bjarte
-
-irc.du.se- *** Got Ident response
-
Closing Link: Ziruz[bjarte@255.255.255.255] (You are not authorized to use this server)
-
*** Disconnected
-
*** Connect retry #1 irc.light.se (6667)
-

har prøvd det meste, avinnstallert, fikset på innstillinger i irc, osv osv..
men d ser ut som om det er dette: @255.255.255.255 som er problemet...

er det noen som kan hjelpe meg??

point gives ut i fra hvor lang tid det tar å besvare dette..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. juli 2001 - 15:44 #1
prøv at vælge en anden server ( jeg havde samme problem og det hjalp)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juli 2001 - 15:49 #2
ced.dal.net (6667) virker for mig
Avatar billede bjd Nybegynder
28. juli 2001 - 00:19 #3
Du kan prøve at connecte til de servere der er nævnt på denne side:
http://www.dal.net/servers/index.php3
Såfremt det stadig ikke virker, må det være din opsætning.
Men jeg tror bare at det er serverne du har forsøgt at connecte til der har rsagt nej tak.
Avatar billede bjd Nybegynder
31. juli 2001 - 19:49 #4
Har du fundet ud af det?
Avatar billede mdr Nybegynder
04. august 2001 - 18:47 #5
Du har ikke givet svar fra dig, og du har heller ikke lukket spøgsmålet, så jeg går ud fra at du stadig vil have hjælp, da vi andre jo bruger tid på at hjælpe dig..

Det kan være at du er uheldig med at remme nogle servere der ikke tillader opkoblinger fra dit domain, men det kan også være at din identd ikke er konfigureret.

Klik \"File > Options > Options\", og check om den er sat til \"Local Host\" under \"On connect, always get:\", og at den under \"Lookup Method\" er sat til \"Normal\".

Klik \"File > Options > Identd\", og check dine ident indstillinger er sat korrekt. \"Enable Iident server\" skal være markeret, \"system\" skal være sat til \"UNIX\" og porten skal være \"113\".

Med venlig hilsen
Mourad de Riche
Avatar billede ptvedt Nybegynder
16. september 2001 - 14:00 #6
Jeg vil unskylde for seint svar. Jeg har vært på reise. Så nå har jeg fått til irc\'en og det takket være dere. TAKK og beklager for seint svar