Avatar billede unkn0wn Nybegynder
19. november 2009 - 11:07 Der er 5 kommentarer

Slukke og tænde for skærm med hotkey

Hej, jeg ville spørge om der findes et program som fuldstændig kan slukke en laptop skærm, som hvis det var en LCD monitor man bare slukkede ved at trykke på on/off knappen. Har nemlig prøvet at finde det rigtige program, men alle de programmer, som TurnOffMonitor og Wizmo etc., virker ikke, da de ikke har en funktion som kan slukke og tænde en skærm ved kun at bruge hotkey eller hotkey combo som SHIFT + F1.

Håber der er nogle som kan hjælpe.
Avatar billede thov Forsker
19. november 2009 - 13:52 #1
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
19. november 2009 - 20:29 #2
Ja, men min skærm bliver tændt igen ved berøring a mus eller en tilfældig tast. Jeg søger et program som kan slukke og tænde skærmen med 1 enkelt tast eller 2 SHIFT + F1 etc..
På min gamle laptop er der en taste funktion som kan fuldstændigt slukke skærmen, ved hjælp af Fn tasten. Min nye Vaio laptop har også den Fn tast, men jeg kan ikke finde nogen taste combo til at slukke min skærm.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
19. november 2009 - 20:31 #3
Og en mere ting. Ved slukning af skærmen mener jeg også med at min computer skal kunne kører normalt uden at den skal låses.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
24. november 2009 - 01:02 #4
Er der virkelig ingen programmer eller kommando, som kan slukke for en laptop skærm?
Avatar billede thov Forsker
24. november 2009 - 02:24 #5
Det ser ikke sådan ud - ikke uden 'bivirkninger' (tænder igen ved mus/tastatur berøring).