Avatar billede mickelp Nybegynder
19. november 2009 - 21:18 Der er 1 kommentar

FLASH & Xml - Hvordan får jeg dansk charset

Hejsa. Har erhvervet mig et flash template med xml dertil - Har prøvet både at gemme og selv indtaste UTF-8 og ISO char men uden held. Nogle der gider forklare hvordan jeg igennem flashen får sat en anden font på det rigtige sted?
Avatar billede Bergcph Nybegynder
30. november 2009 - 00:27 #1
1: Hvordan får jeg specialtegn som âæèêíó at dukke op i dynamisk tekst?

Du er nødt til at integrere disse specielle tegn i tekstfelterne først. For at gøre dette, skal du åbne FLA og vælge tekstfeltet. I Properties panelet, skal du trykke på "Embed" knappen, og du vil se et felt mærket "Medtag disse tegn"  indsætte specielle tegn, som du har brug for her æøå osv .

NB: Når du gemmer XML Husk altid at gemme XML til UTF -8 kodning. Du kan indstille kodningstypen ved at vælge 'Gem som' og vælge UTF -8.

Bemærk Visse skrifttyper har ikke specialtegn som pixel skrifttyper eller ikke-system skrifttyper. Så sørg for at den skrifttype, du vil bruge, har disse specialtegn. Du kan tjekke ved at åbne skrifttype i en karakter kort, der viser alle mulige tegn.

Det kræver selvfølgelig at du har flash