Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2009 - 19:36 Der er 3 kommentarer

Google Analytics Mål hvor teksten er en del af slutningen på min Mål-URL

Hej Eksperter,

Jeg har følgende mål-fil:
www.mitdomain.dk/filnavn.html?RO=true
www.mitdomain.dk/filnavn2.html?RO=true
www.mitdomain.dk/filnavn3.html?RO=true
www.mitdomain.dk/filnavn4.html?RO=true

I Google Analytics vil jeg bruge regular expressions til at tælle alle URLs med ?RO=true, som et mål.

Efter at have læst omkring på nettet og i Googles egen hjælpe side, er mit gæt følgende:
$\?RO=true

Er dette korrekt antaget med udgangspunkt i at ?RO=true kommer til sidst i URL'en?
Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2009 - 19:38 #1
Grunden til de fire mål-filer er bare for at illustrere, at jeg har mange målfiler, men at ?RO=true går igen. Selve målet er det samme, men udførslen kan ske på mange sider.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
25. november 2009 - 00:24 #2
Er der slet ingen der har et bud?
Avatar billede RandomSort Nybegynder
26. november 2009 - 11:55 #3
Hejsa.
Du er tæt på med dit regulære udtryk.

Du får escaped dit spørgsmålstegn som er en specialkarater, så allerede der undgår du først pitfall.

Du har også rigtigt fat i at et $ betyder noget med slutningen af strengen, men du bruger den forkert.
$ repræsenterer nemlig slutningen af strengen frem for at betyde at det der kommer efter det skal være slutningen af strengen.

Du skal altså derfor bruger \?RO=true$

Havde det været starten af strengen skulle du bruge ^ og hvis du er interesseret og hvis du vil have ting der starter med https: og slutter med RO=true kunne du bruge begge i glad sammenhæng som følger:
^https:.*\?RO=true$ ..

Håber det hjalp.

Mvh. Johan