Avatar billede champfan Praktikant
21. november 2009 - 18:50 Der er 4 kommentarer

Hvordan fjerner man formatering i kopierede tekster?

Når man kopierer tekst fra en webside eller andet software har man som bekendt sjældent brug for formateringen, men hvordan fjerner man den, inden man indsætter teksten i sit dokument?

Jeg benytter i dag TextEdit til operationen, men findes der ikke en tastaturgenvej som i Windows (Ctrl+Space)?

På forhånd tak.
Avatar billede champfan Praktikant
21. november 2009 - 22:08 #1
For god ordens skyld: Jeg bruger Mac m. Pages (el. Word for Mac).
Avatar billede oddj0b Nybegynder
23. november 2009 - 10:29 #2
Hvis jeg husker korrekt, er der en genvej under rediger der hedder indsæt specielt eller uden formatering. Det er noget tid siden jeg har brugt programmet, så det kan godt ske det hedder noget i den stil.
Avatar billede champfan Praktikant
25. november 2009 - 19:26 #3
Det kan jeg desværre ikke se at der er, men jeg er helt hundrede på, at der er en tastegenvej.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
25. november 2009 - 21:00 #4
Ja prøv option + cmd + v, det plejer at virke.