Avatar billede wboy Praktikant
22. november 2009 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mørk skærm ikke muligt at skrue op for lyset på HP 8710p bærbar

Hej Eksperter

Jeg har en HP Compaq 8710p bærbar computer, hvor jeg ikke længere kan justere lysstyrken på skærmen. Hvis jeg trykker fn + F9 eller F10 vises lysstyrke indikator på skærmen men der sker intet. Jeg har også prøvet at slå lysstyrke sensor fra uden held. Hvis lysstyrke sensor er slået til er der en lille variation på skærmen når der kommer lys på, men slet ikke nok.

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe, for det er næsten ikke til at arbejde med.

Hilsen

fischerteam
Avatar billede wboy Praktikant
22. november 2009 - 12:41 #1
Sidder stadig og roder lidt, det ser ud som om at der kan komme rimelig knald på lyset hvis jeg aktiverer lyssensor. Så problemet er nok, at det ikke er muligt at skrue op for lyset når lyssensor er deaktiveret
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. november 2009 - 15:06 #2
Hvis det er selve knapperne der er gået i udu, så kan du omgå ved at ændre det i strømprofilen.

I windows 7 valgte jeg bare at gå i kontrol panel, og vælge 'power options", derinde kan du så vælge en profil, og tilpasse den. I tilpasningen kan du vælge hvor meget lysstyrke skærmen skal have.
Avatar billede wboy Praktikant
22. november 2009 - 15:42 #3
Tak for svaret, jeg bruger godt nok Vista Premium Business. Jeg har prøvet strømstyring. Der er mulighed for at justere skærmens lysstyrke på batteri og på strøm, men det er ligemeget hvad jeg stiller den på, det har slet ingen effekt på skærmen. Mon det kan være noget software som ikke helt fungerer som det skal ?
Avatar billede b-and Novice
22. november 2009 - 15:50 #4
Prøv og gå i > Enhedshåndtering og find dit skærmkort > højreklik på det og tryk > FJERN…
Genstart maskinen…

Hjalp det??
Avatar billede wboy Praktikant
22. november 2009 - 16:33 #5
SUPER !!

Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før ??

Har prøvet ALT andet... Nu kan jeg se hvad der foregår igen.

-tusind tak for hjælpen

Så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får lukket sagen og givet dig mine point
Avatar billede b-and Novice
22. november 2009 - 16:41 #6
Jamen bare det lykkedes - så er det jo ret ligegyldigt hvem der kom i tanke om metoden… *SS*

jeg kan ikke gi' dig et svar - det har du taget selv... *G*
Avatar billede Malvent Nybegynder
27. marts 2012 - 15:16 #7
Hej min far sidder i samme problem og prøver at gøre det samme som i lige har sagt.. men så har jeg lige et spørgsmål.. Når jeg skal fjerne mit skærmkort, så spørger den om jeg også vil slette driversoftwaren til denne enhed, skal jeg sige ja til det eller hvad?