Avatar billede vesperillo Nybegynder
22. november 2009 - 18:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopimaskinen kan ikke sende til mails

Hej
Jeg har et underligt problem med en kopimaskine, der kan scanne til emails.
Kopimaskinen melder hver gang "serverforbindelsesfejl", når man scanner noget for at sende til en mailkonto.
Maskinen modtager/sender via POP3 og SMTP hos Skolekom. Portene er henholdsvis 110 og 995 for POP3 og 25 og 465.
De standardporte er ikke lukket via stedets server, som kører Windows 2003.
Desuden fungerer stedets lokale maskiner med de samme mailindstillinger og de kan lystigt både modtage og sende mails.
Der er prøvet både at logge på via SSL og uden - begge gange med samme negative resultat - "Serverforbindelsesfejl".
Jeg har prøvet at bruge Gmails pop3/smtp oplysninger, men med samme resultat.
Det skal siges at kopimaskinen HAR fået tilladelse til at sende mails - "Scan to email On" :-)

Jeg er meget lydhør for forslag!
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
23. november 2009 - 12:13 #1
Hejsa,

Under netværksindstillinger på printeren, har den den korrekte ip sat op? Under smtp indstillger på printeren er der korrekt adresse til udgåenden mail!?
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
23. november 2009 - 12:14 #2
Evt. slet printeren fra serveren og installere igen - løser ofte problemet her hos os!
Avatar billede vesperillo Nybegynder
24. oktober 2011 - 21:36 #3
Lukker