Avatar billede slerberg Juniormester
26. november 2009 - 22:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Acronis Trueimage 11 kompatibel med Windows 7?

Hei!
Jeg har kjøpt en OEM versjon av Windows 7. Er det noen her som kan fortelle meg om Acronis Trueimage 11 kjører greit med Windows 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2009 - 22:43 #1
Hedder den True Image 11 "home"?
Hvis den gør er den ikke som jeg kan se det supportet:
http://de1.download.acronis.com/sl/QZ)mNGkPLlAgoFuF3Sflp)TudsP5CyJNPcM1mHlcI0k/p/pdf/TrueImage11_datasheet.en.pdf
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2009 - 22:44 #2
Du skal bruge hele linket
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2009 - 22:46 #3
Undskyld ikke supportet
Avatar billede eyvind Seniormester
27. november 2009 - 10:30 #4
Du kan lave backup af win7 partitionen med acronis fra live CD.
Acronis er med på denne boot-CD fra Hirens.
http://www.hirensbootcd.net/
Denne CD indeholder mange værktøjer og et af dem er Acronis, som jeg altid bruger til backup efter installatin af styresystemer så de altid kan lægges ind igen efter nedbrud.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 22:02 #5
feedback
Avatar billede slerberg Juniormester
05. december 2009 - 13:39 #6
Hei!
Jeg har ikke så mye å meddele m.h.t. Trueimage 11 Home. Jeg har ennå ikke formatert min maskin og lagt inn Windows 7. Etter hva jeg forstår så er Trueimage 11 ikke 100% kompatibel med Windows 7. Noen funksjoner ser ut til å virke - andre ikke. Nå er det slik at Windows 7 har innebygget backupprogram hvor det kan lages image av harddisken, så litt av behovet for Trueimage faller bort. Uansett så vil jeg nok, dersom det er behov, gå for en oppgradering til Trueimage 2010.

Her er en link til info om backupfunksjonen i Windows 7:
http://www.dinside.no/827563/gjor-dette-naar-du-faar-windows-7
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 13:46 #7
Har du husket at tjekke, om din computer er kompitabel med windows 7? Microsoft har en side hvor du kan teste det.
Avatar billede slerberg Juniormester
05. december 2009 - 14:26 #8
Nei det har jeg faktisk ikke. Min maskin er selvbygget og den er kun et par år gammel, så jeg tror ikke det er noe problem. Legg gjerne ut linken til den side hvor jeg kan sjekke det.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 17:35 #9
Avatar billede slerberg Juniormester
08. december 2009 - 22:14 #10
Takk for linken.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 22:56 #11
Du melder lige tilbage,så vi får lukket tråden rigtigt når vi har løst dit problem, eller du selv løser det ikke?
Avatar billede slerberg Juniormester
12. december 2009 - 14:03 #12
Da har jeg kjørt testen og min maskin kan fint kjøre Windows 7. Det var et par - tre programmer som ikke var kompatible, men disse er ikke viktige foruten Trueimage 11 Home da vel og merke, for det er ikke kompatibelt. Dessuten var drivere for bluetooth adapter og webcam ikke kompatible, men her kan jeg sjekke for nye drivere (tror de fleste Vistadrivere vil fungere). Har forresten hentet ned et par gode gratisprogrammer fra Paragon.

http://www.paragon-software.com/free/

Paragon Backup and Recovery og Paragon Harddisk Manager.

Paragon Backup gjør mye av det samme som Trueimage.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 16:43 #13
Ja Paragon laver nogle gode gratis programmer. Du må have held og lykke med Win 7.
Avatar billede slerberg Juniormester
12. december 2009 - 17:31 #14
Jeg avslutter tråden - men hvordan gjøres det?
www.lerberg.com
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 18:08 #15
Du kan gøre det på to måder. Du kan acceptere dit eget svar i #12 og afvise de andre svar. Eller du kan som tak for den hjælp jeg har hjulpet acceptere mit svar i #9 og afvise de andre. Du kan også bede eyvind om et svar hvis det han har kommet med har hjulpet dig. Men alle de ting står i FAQ.
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2009 - 15:54 #16
Taget herfra side 12:
http://de1.download.acronis.com/sl/LH7sxvmO%28lmxTOcPO%29kFVdnP189plEAlF%29O3kjQdrSM/p/pdf/TrueImage11_ug.en.pdf
Supported operating systems
Windows® 2000 Professional SP 4
Windows XP SP 2
Windows XP Professional x64 Edition
Windows Vista (all editions)
Når True image home kan lave et Image af Vista, hvorfor så ikke
af win7 ?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2009 - 16:05 #17
På google er der flere som skriver, at de bruger True image 11
sammen med win7. F.eks. her:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=755636
jefexp:
I am running Acronis True Image 11 with no problems. I have had no problems recovering an image (I have had to do it a few times lately). I am running Win_7 64bit 7068.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2009 - 19:07 #18
Afmelder tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2009 - 19:24 #19
Ja un gentager jeg mig selv fra en anden tråd. Denne her er også død
Avatar billede eyvind Seniormester
27. februar 2010 - 19:38 #20
Du har ikke prøvet mit forslag med Acronis LIVE > ikke inde fra win7.
Hopper fra denne tråd.