Avatar billede sollie Nybegynder
27. november 2009 - 16:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent og vis informationer fra en database.

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder på et website hvor jeg helst vil gøre brug af både PHP og javascript. (Det skal siges at dette projekt er noget til mig selv så jeg bedre kan lære at bruge PHP og javascript)

Min situation er den at websitet giver brugere mulighed for at gemme informationer omkring indkøb og ligende, hvor at han/hun kan indsætte informationer omkring hvilke vare der er købt på en bestemt dag, samt antallet af den vare.
Her skal det så være muligt at hente statestik informationer ud, så som antallet af "vare" man har købt af et bestemt produkt inden for en tidsgrænse. F.eks. hvor mange ½ liters coca-cola man har købt inden for en periode af f.eks. 6 måneder.

Det jeg i øjeblikket kan lave vil f.eks. være en php eller html fil hvor jeg kan indtaste informationer om hvilken tids periode jeg vil søge i, hvorefter at jeg får filen til at lave et kald på en php fil (evt. sig selv) og informationerne hentes og vises.

Det jeg vil i stedet for er at jeg har f.eks. en html fil hvor jeg kan indtaste den ønskede tidsperiode, herefter når jeg f.eks. trykker på en knap kaldes en javascript funktion som henter informationerne via en php fil og herefter viser det ønskede reslutat i samme vindu i f.eks. en div variable i html dokumentet.

Jeg har prøvet at bruge http://www.w3schools.com/PHP som en guide, men for det første gør jeg brug af to tekst bokse i stedet for f.eks. en enkelt dropdown box (er kun i første omgang, jeg vil evt. ændre dette til noget mere bruger venligt, men det er mest kun til mig selv).
Mit problem er at hvis javascript funktionen bliver kaldt, så lader det ikke til at den henter informationerne fra den pågældende php fil som komunikere med databasen. Jeg har opblevet to forskellige ting hvoraf at den ene er at det virker som om at dokumentet som jeg bruger til at indtaste søge parameterne i kalder sig selv med informationerne som get variabler (jeg bruger get i javascriptet da det er det jeg har læst mig frem til at eksemplet på førnævnte side bruger), eller også bliver intet kaldt eller samme dokument kaldes igen uden parametre.

Er der nogen som kan hjælpe mig med forslag på hvorledes jeg kan løse problemet?

Hvis I har brug for flere informationer, skriv det endeligt. :-)
Avatar billede intenz Novice
27. november 2009 - 17:22 #1
Hvordan bruger du javascriptet? Du skal lave et AJAX kald til PHP filen, som så skal returnere noget data som du skal indsætte med javascript.

HTML m. javascript -> PHP fil -> HTML m. javascript (output indhold).

Har du fået det til at virke med ren PHP/HTML uden javascript?
Kan vi se din kode?
Avatar billede tjens Nybegynder
27. november 2009 - 17:33 #2
Der er et eksempel på en html-fil med javascript, der sender og henter data fra en php-fil her:

http://www.eksperten.dk/spm/890356#reply_7474343

Prøv at kigge lidt på den, og stil så evt. spørgsmål i denne tråd.
Avatar billede sollie Nybegynder
28. november 2009 - 11:11 #3
Tak for hjælpen.
Jeg havde åbenbart misforstået nogle få punkter i det jeg havde læst tidligere.
Hvis du lægger et svar tjens, så kan du få dine points. :-)
Avatar billede tjens Nybegynder
28. november 2009 - 11:20 #4
Godt det kunne bruges og tak for point.
Avatar billede sollie Nybegynder
28. november 2009 - 13:43 #5
Det du linkede til var som sagt lige det jeg havde brug for.
Som sagt så var der enten noget jeg havde overset eller misforstået i det jeg havde fundet selv og så vidt jeg kan se var det det der var problemet.
Igen tak for hjælpen. :-)