Avatar billede vilmand Nybegynder
28. november 2009 - 10:41 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Bærbar lukker ned

hej alle eksperter

jeg har en asus F3Tc som er 2,5 år gammel den kører med windows xp og den bliver ved med at lukke ned...

Problemet er at min bærbar kommer med en blå skærm hvor der står noget som man ikke kan nå at læse fordi den lukker ned...

plzz hjælp mig jeg kan ikke leve uden en bærar pc og jeg har ikke råd til en ny lige nu
Avatar billede jonner40 Nybegynder
28. november 2009 - 10:48 #1
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand (tryk F8)
og kør programmet her http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
så kan det være at du får en forklaring på problemmet

en anden ting bliver den varm ?
så skal den måske lige renses i gitrene hvor den trækker luft
Avatar billede hcma Novice
28. november 2009 - 11:49 #2
har du prøvet at:
1: checke disken for fejl ?
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
2: checket dine ram?
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
3: system file check ?  (SFC Scanning)
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
28. november 2009 - 12:42 #3
Dør den med det samme ? Både i kold og varm tilstand ?

... bare nogle eksempeler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede vilmand Nybegynder
28. november 2009 - 13:56 #4
hej alle den dør ikke altid med det samme men nogle gane gør den
og nej den bliver ikke varm
28. november 2009 - 21:58 #5
Hvad med forslagene i #2 ???
Avatar billede vilmand Nybegynder
30. november 2009 - 09:54 #6
hej igen har lige haft lidt travlt i denne weekend så nåede kun at kigge på #1 som jeg så heller ikke kunne finde ud af bruge

men jeg kigger #2 og #3 senere idag eller i morgen!
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 14:43 #7
hej igen så har jeg kigget på #2 og #3

og jeg prøvede checke disken for fejl.
derefter ville jeg tjekke mine ram men så fik den blå skærm igen
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 14:44 #8
så plzz hjælp mig med hvad det kan være
Avatar billede hcma Novice
03. december 2009 - 15:57 #9
hvad siger fejlmeldingen og stopkoden ??
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 16:17 #10
okay fik tested mine ram men kun 13% af dem og der kom der over 150 fejl meddelelser og så gik den ned igen

her er et billede af fejl nummer 2

så jeg tror det er mine ram der er ved at stå af kan det være rigtigt???
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 16:17 #11
Avatar billede hcma Novice
03. december 2009 - 16:27 #12
ja det tyder jo rigtig meget på ram-fejl  :o((
heldigvis koster de ikke alverden :o))
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 16:37 #13
nej det er rigtigt.

har tjekket der hvor jeg købte den og der kostede de 199 for 1 GB

men er du sikker på at det vil hjælpe at købe nogle nye

og kan du hjælpe mig med hvor man kan købe dem billigt må godt være på nettet
Avatar billede hcma Novice
03. december 2009 - 16:55 #15
jeg er ikke sikker på om det vil hjælpe med nye ram, men til den pris er det værd at forsøge  -  og smæk evt. nogle flere i
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 16:58 #16
Det er en

1GB DDR2 ram pc5300 667 MHz der er i den nu så skal det være præsis den samme eller kan det godt være en anden slags???
Avatar billede hcma Novice
03. december 2009 - 17:11 #18
bare det er DDR2 ram pc5300 667 MHz.
kig lige i din manual for at se hvor mange GB den kan klare, for 1 GB synes for lidt.
jeg har selv 4 GB i min stationære og det er absolut ikke for meget.
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 17:20 #19
jeg er enig med dig for jeg har nemlig også 4 GB i min stationær men der må max være 2 GB i min bærbar

men jeg kan ikke finde nogle pc-5300 kun pc2-5300
men er det lige meget eller hvad ...
Avatar billede hcma Novice
03. december 2009 - 17:51 #20
har du 2 ram-klodser i din bærbare nu ??

hvis ja, så prøv at fjerne dem skiftevis for at se om det nu er ram som forårsager problemet.
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 18:25 #21
nej det har jeg ikke kun 1 X 1 GB
Avatar billede vilmand Nybegynder
03. december 2009 - 19:04 #22
okay hej igen ... jeg har lige prøvet at putte mine ram over i en anden socket og nu er den kommet 35% uden fejl hvorimod før nåede den kun 15% med over 150 fejl. mystisk
Avatar billede hcma Novice
04. december 2009 - 06:44 #23
prøv at rengør klodsen med et viskelæder og prøv så igen
Avatar billede vilmand Nybegynder
04. december 2009 - 07:33 #24
hej igår nåede den op på over 200% uden en eneste fejl så nu tror jeg den virker... fordi den har heller ikke fået nogle blå skærm død efter så jeg lader den bare sidde i den der socket hehe
Avatar billede vilmand Nybegynder
04. december 2009 - 07:33 #25
mange tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
04. december 2009 - 15:29 #26
så kommer jeg lige med et svar