Avatar billede getalife Nybegynder
15. juli 2001 - 22:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Variabler

Nui.. nu er jeg ved at være træt af det...
Er det bare mig eller er MS XMLDOM noget ukompatibelt lort?
Ingen position, count og current.. og heller ingen Sort og Variable...
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
17. juli 2001 - 10:13 #1
Det kommer an på hvilken version du anvender, hvis den er over 3.0 skulle både Count og Sort. Jeg kan forestille mig at du bruger Sort forkert. Prøv at give mig et kodeeksempel.
Avatar billede getalife Nybegynder
17. juli 2001 - 10:20 #2
Uhm.. sidst jeg checkede var 3.0 den nyeste? Er der kommet en nyere?

Jeg har fulgt eksembler fra en del forskellige sites og har slettet det hele efterfølgende :o)

Men.. jeg sidder og bliver helt i tvivl.. ligger version 3 ikke på Win2K adv. Server som default?
Avatar billede janegil Nybegynder
09. august 2001 - 16:04 #3
MS XSL/T er ustandard, bl.a. uten variable, med mindre du har patchet den selv.

Du sier XMLDOM, men jeg tror kanskje du mener XSL/T, siden det er gruppen du har lagt spørsmålet i?

Hent W3C-akseptabel XSL/T fra http://msdn.microsoft.com/xml/general/xmlparser.asp, eller test IE\'en din med http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/ietest/ietest.xml
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
16. august 2001 - 10:09 #4
>> getalife... uden at være sikker på om det er v3.0 der ligger i Win2K (mener det nu ikke), så kræver det for at V3.0 bliver brugt at du manuelt har afinstalleret samtlige andre MSXML??.dll fra din maskine (eg. fjern deres registry entries...
MS har lavet en skummelt lille tool der klarer det for dig.
Problemer er ellers at hvis du har 2 MSXML??.dll installeret, vil den første forekomst blive brugt i dine filer, og da den første forekomst er den med lavest versions nr. opstår der meget hurtigt fejl!
Avatar billede getalife Nybegynder
16. august 2001 - 12:47 #5
Janegil > Jeg får følgende resultat:
http://www.w3.org/1999/XSL/Transform
This page is styled with a http://www.w3.org/1999/XSL/Transform style sheet, and your browser could transform it!

That\'s good. Congratulations!
Avatar billede janegil Nybegynder
16. august 2001 - 13:07 #6
Så har du visst en rimelig standard XSL/T med xsl:sort og xsl:variable, også XPath med position().

Men du skrev noe om DOM - har du en lenke til hva du prøver å gjøre? For count og current som du etterlyser, er ikke XSL/T eller XPath?
Avatar billede getalife Nybegynder
16. august 2001 - 13:29 #7
Underligt.. der lå ikke en version 3 på min maskine. Men den er nu installeret med xmlinst.exe.
Så nu vil jeg lige se hvordan det kører.

Janegil > Jeg har ikke nogle links lige nu, men du kan få et eksembel:
<xsl:value-of select=\"count(//footnote)\"/>