Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
28. november 2009 - 11:46 Der er 4 kommentarer

æ i fra i en e-mail

Når jeg modtager en e-mail med æ i fra, f.eks en e-mail fra Næsby bibliotek, står der Nsby i brevhodet og ikke Næsby, som der burde. Det er et underligt problem, æ, ø og å vises godt nok i teksten i mine modtagene e-mails, men det er æ mangler altså i brevhovedet, så der står Nsby Bibliotek. Sådan har det ikke altid været, det har virket udmærket før. Jeg tror da jeg kører med rigtigt tegnsæt i mit e-mail program (i International læseomdstillinger sår der:

Standardtegnsæt: Vesteuropæisk (Windows) så det skulle vel være i orden.

Det er noget jeg kan leve med, men det er lidt træls, jeg kan godt lide at "tingene" er i orden.

Måske en eller anden kan komme med løsninge?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 12:13 #1
Hvilket mail program?
Prøv UTF-8 i stedet.

/1
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
28. november 2009 - 12:23 #2
Windows Live Mail.

Næ, nej det der dur ikke, ..., har lige prøvet, så forsvinder æ i selve meddelelesen .....

Har du andre forslag?
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
28. november 2009 - 12:23 #3
Dur ikke, har lige prøvet, så forsvinder specialtegnene i selve meddelelsen ....
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 12:32 #4
Dvs. du benytter hotmail fra en browser?
Jeg kan fint se æ i headeren ved at benytte UTF-8.

At der er forskel på subject og body tyder på, det er næsby bibliotek eller hotmail, der benytter forskellige tegnsæt i subject og body.
Prøv at sende en mail til dig selv, hvor æ ingår i både subject og body.