Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 13:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Regneark til aflæsning af energiforbrug

Der skulle vel ikke være een der har et regneark der kan bruges til indtastning af energiforbrug og efterfølgende lave beregninger af disse og som vil sende en kopi  til mig

varme (olieforbrug) el og vand

eller som nemt kan ændres til dette.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2009 - 14:00 #1
Måske her: http://www.excel-regneark.dk/?pageIDX=28
(Har ikke selv prøvet arket)
Avatar billede ebea Ekspert
28. november 2009 - 14:03 #2
Hvis du kan bruge det som jeg bruger, som er meget omfangsrigt: Det er godt nok beregnet til Træpiller i stedet for Olie, men det kan du bare ændre. Men ellers holder det helt styr på dit energiforbrug, hvad du bruger dagligt i enheder, samt pris på samme, og måneds og års beregning. Du kan sammenligne tidligere årsforbrug, du kan få vist dit samlede energiramme forbrug, + mange andre ting.
MvH
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 15:51 #3
@ebea... Jeg vil tro dit program-ark kan tilrettes mit behov, indtil nu har jeg blot aflæst mit forbrug hver måned og så manuelt foretaget udregning - en god ting du har med er at man kan sammenligne tidligere år - som jeg forstår af din beskrivelse vises denne sammenligning og udregning samtidig på skærmbilledet uden man skal hente flere ark frem.

Jeg er nu ikke så praktisk begavet i excel, er der flere ting der skal rettes for at det kan bruges til olie i stedet for piller

@vejmand... det ark du henviser til er sikkert også fint, men som jeg ser det udregner det kun forbrug for en angivet periode og giver ikke et samlet overblik
Avatar billede ebea Ekspert
28. november 2009 - 16:06 #4
Jeg har tilrettet arket, så det virker med Olie. Du skal blot intaste dine priser én gang (eller i hver måned der er ændring), så udregner arket resten af året for dig.

Jeg sender det i din private mail.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 16:14 #5
Tak for det, jeg afventer fremkomst - gmail skriver der er lidt problemer i øjeblikket, så jeg kigger lidt senere.

Men du kan jo lægge et svar
Avatar billede jjbirk Nybegynder
28. november 2009 - 18:33 #6
Hvorfor kan det ikke ligges ud her, så vi andre også kan få glæde af det ???
Avatar billede ebea Ekspert
28. november 2009 - 19:16 #7
Jo, men da der ikke er andre der har spurgt, så er det jo lidt svært at spå om interessen. Og da der ikke sådan lige umiddelbart er mulighed for at vedhæfte filer, så gør det heller ikke det nemmere.

Men de ligger her i følgende Link, i 2 forskellige versioner; 1 til olie som varmekilde, og 1 til Træpiller som varmekilde.

http://www.ebe.dk/excel/energiforbrug-2010-olie.xls
http://www.ebe.dk/excel/energiforbrug-2010-træpiller.xls

Og hvis man mener der skal ske ændringer af arket, eller man har generelle forslag til samme, hører jeg meget gerne en tilbagemelding, så det kan blive tilrettet til flest menneskers brug.
MvH
Avatar billede ebea Ekspert
28. november 2009 - 19:21 #8
Det ene Link skal lige korrigeres til:

http://www.ebe.dk/excel/energiforbrug-2010-trapiller.xls

Serveren kan ikke rigtig se det danske æ i træpiller.
Avatar billede ebea Ekspert
30. november 2009 - 15:49 #9
Til dem der har Downloadet nedenstående filer til energiforbrug registrering, skal i lige Downloade disse igen, da der er kommet en lille rettelse til regnearkene, og så bare erstatte de gamle filer med disse.

http://www.ebe.dk/excel/energiforbrug-2010-olie.xls
http://www.ebe.dk/excel/energiforbrug-2010-træpiller.xls

MvH
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. november 2009 - 18:01 #10
:) så er den gal med træpiller igen "æ"
Avatar billede ebea Ekspert
30. november 2009 - 18:14 #11
Ja, det kan jeg godt se, men denne gang er det en "skrivefejl". Filen er den rigtige.
Beklager

http://www.ebe.dk/excel/energiforbrug-2010-trapiller.xls
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2009 - 14:16 #12
lukker
Avatar billede perhans Novice
19. september 2013 - 15:38 #13
Jeg er også meget interesseret i dit regneark for olie men desværre virker linksne ikke længere. Er der en chance for at du kunne læge det op igen eller sende det i en mail?