Avatar billede geforce3 Praktikant
02. december 2009 - 12:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk og windows til x60 tablet

Hej, jeg har en X60 tablet med 80 gb harddisk der er liiige i underkanten. Jeg har derfor kigget på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=414420 men er lidt i tvivl om min computer har SATA? Derudover vil jeg gerne købe windows 7, men jeg har ingen CDrom drev :S Hvordan får jeg installeret det?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2009 - 18:46 #1
Hejsa
Så vidt jeg kan se så har du SATA disk i din computer, men hvis jeg skal være sikker, så skriv lige produktnummer.
Den disk du har bør virke, men hvis du er lavet af penge, så kunne du overveje en SSD-disk...

Skipper
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. december 2009 - 18:57 #2
Haha, gid jeg var lavet ud af penge. Desværre :) Sidst jeg kiggede harddisk til laptops var det i omegnen af en 7-800 kr for 120 GB hvilket jeg ikke vil ofre. 300 kan jeg klare!

Det er en 6363-2AG

Nogen idéer til hvordan jeg så får installeret styresystem? Da XP som er på nu bliver installeret ved at trykke på den ThinkVantage knappen :P
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2009 - 19:45 #3
Hej igen
Jeg kan se at det uden tvivl er en SATA disk du skal have fat i.

Jeg har læst manual og lidt her:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4M7HWZ

Som jeg læser det skal du ringe til servicecenter og få fat i en recoverydisk, men det er ikke sikkert at du kan få det til WindowsXP.
Var jeg dig så købte jeg da Windows 7 da du alligevel skal til at installere nyt OS.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2009 - 19:46 #4
Du kunne naturligvis også bare få fat i en windows XP-cd og bruge det serienummer som står i bunden af computeren.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. december 2009 - 19:58 #5
Det er intet problem at installere windows XP, men som sagt vil jeg gerne have Windows 7 :) Eller det var måske et problem på en ny harddisk at installere XP.. Problemet er bare, at jeg ikke helt kan finde ud af hvordan jeg skal installere Windows 7. Jeg har en stationær, er det muligvis noget man kan gøre over netværk?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2009 - 20:14 #6
Jamen hvis du har en windows 7 installations-CD, så skal du bare boote op på den - er det boot som er problemet, så skal du ind i setup under opstart og skift boot-sekvens til CD/DVD (setup er oftest F2 under opstart).
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. december 2009 - 20:22 #7
Problemet er at jeg ikke har noget CD-rom drev :)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2009 - 20:39 #8
Du kan lave en installation via USB som beskrevet her:
http://car-pc.dk/forum_indlaeg_vis.php?fid=15&fiid=67

Dog er det lettere at købe eller låne et USB-dvd drev:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=685415
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. december 2009 - 20:49 #9
Jeg siger mange tak for hjælpen, vil du smide et svar? :)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
02. december 2009 - 21:12 #10
Naturligvis