Avatar billede duranarve Nybegynder
09. december 2009 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spil fungerer kun i XP

Hej jeg har givet min datter spillet som hedder Happy Feet, og kan kun få det til at fungere på en noget ustabil maskine som har XP, kunne godt tænke mig det kunne spilles på en Vista maskine.
Er der nogen her som kender til en måde at omgåes dette med? Har ikke prøvet før at et spil eller program på den måde har været så insisterende på at det skulle være XP.
Håber der findes et lyst hovede derude:-)

På forhånd tak
Avatar billede Torben85 Nybegynder
09. december 2009 - 20:25 #1
Ved ikke om du har prøvet dette, men en god ide er altid at prøve at skifte kompabiliteten på spillet hvis det ikke fungerer.
Nogen gange virker det, andre ikke.

Find selve programfilen som spillet starter op med, højre-klik på ikonet og vælg kompabilitet.
Vælg her Windows XP og tryk anvend.

Du kan også prøve at højre-klikke på programfilen og køre det som administrator, men det er bare skud i tågen :o)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 20:29 #2
Du kan evt. prøve at højreklikke på spillets .exe og vælge egenskaber>kompatibilitet og sætte et hak ved "kør dette program i kompatibilitetstilstand for:" og så vælge xp.

er ikke helt sikker på at det ser sådan ud i vista men vil tro det.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 20:30 #3
nå der var en der var hurtigere end mig :)
Avatar billede duranarve Nybegynder
10. december 2009 - 16:38 #4
Har prøvet begge ovennævnte muligheder, men der sker absolut intet andet, end at der kommer en sort skærm og når jeg klikker den væk, så en dialogboks med beskeden "Error".
Men tak for jeres indlæg
Avatar billede duranarve Nybegynder
26. januar 2010 - 13:44 #5
Ser ikke ud som om der findes en løsning på dette så jeg lukker spm