Avatar billede Renem1987 Nybegynder
14. december 2009 - 22:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværk

Hej Alle Sammen...
Jeg har læst en tråd om at man kunne bruge netstumbler til at finde ud af hvilke kanaler folk kørte på i nærheden, det virker fint, mit problem er at folk bruger mange af kanalerne :-/ Så der ikke kan komme 4 til 5 imellem.. Mit netværk er begyndt at køre rigtigt dårligt fordi folk kører på kanal 4,6,11,1 Nogle som har en ide til hvad der kan løse mit problem? :)

På forhånd tak

/ René Mortensen
Avatar billede thov Forsker
15. december 2009 - 02:36 #1
4-5 kanalers afstand er bare det ideelle - mindre kan også gøre det.
Netstumbler viser også signalstyrken, så bare vælg en ledig kanal som er omgivet af svage netværk.
Avatar billede Renem1987 Nybegynder
15. december 2009 - 18:16 #2
Kan man evt. ikke købe en antenne?? :) Så får man vel større sende signal?
Avatar billede thov Forsker
16. december 2009 - 01:27 #3
En bedre antenne - evt. mere retningsbestemt - er selvfølgelig en mulighed, men kun hvis routersignalet er svagt, og så forudsætter det, at routerens antenner er aftagelige (det er de ikke altid).
Avatar billede Renem1987 Nybegynder
01. august 2011 - 19:34 #4
tak:D