Avatar billede Tenletters Juniormester
24. december 2009 - 21:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mapper, filer og stier

Jeg har leget lidt med et uploadscript til billeder, og det virker umiddelbart rigtig fint så længe scriptet ligger i et bibliotek under mappen med billeder:

/sendtebilleder
send.php

Funktionen er denne:

$dir = "/sendtebilleder";

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], "$dir/$nummer".$_FILES['file']['name']);

Men hvis jeg laver en mappe med denne struktur:

/admin

Og smider send.php derind, hvordan forklarer jeg så at stien ikke er /admin/sendtebilleder men altså stadigvæk /sendtebilleder

For lige nu smider den logisk nok nogle gevaldige fejl:

Warning: move_uploaded_file(/sendtebilleder/aaaaaa.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /home/usersite/public_html/admin/send.php on line 43

Samt flere fejl af samme skuffe.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2009 - 22:45 #1
Du bruger teksten ".." til at gå "tilbage" i din mappe struktur:

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], "../$dir/$nummer".$_FILES['file']['name']);
Avatar billede Tenletters Juniormester
25. december 2009 - 00:57 #2
Ah det virker sgu lol - mange takker! - smid et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2009 - 02:22 #3
Ja, mystisk ikke :)