Avatar billede Tenletters Juniormester
26. december 2009 - 14:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Image upload fra en server til en anden?

Jeg bruger noget simpelt kode til at uploade filer direkte til serveren:

start.html
<input type="file" name="file">

send.php
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], "$dir/s_$number".$_FILES['file']['name']);

og der virker fint så længe den valgte fil kommer fra brugerens computer, men kan det lade sig gøre, at uploade en fil som ligger på en anden server via et link? F.eks. http://www.google.com/intl/en_ALL/images/logo.gif?

Det ser ikke ud til at være muligt, at indskrive et link i inputfeltet på start.html, men måske man kan POST'e værdien via et almindeligt tekstfelt og så have send.php til at behandle linket som om det var en lokal fil?
Avatar billede repox Seniormester
26. december 2009 - 16:19 #1
Du kan ikke anvende input typen file til andet end at åbne en fildialog boks.

Men du kan sagtens bruge et almindeligt tekstfelt til at angive en URL hvorfra et billede skal hentes.
Du kan bruge cURL til at hente og derefter gemme billedet på den måde som du finder mest anvendelig.
Avatar billede Tenletters Juniormester
26. december 2009 - 17:24 #2
cURL it is then - takker og smid et svar.
Avatar billede repox Seniormester
26. december 2009 - 17:33 #3
Det fik du her.