Avatar billede unkn0wn Nybegynder
29. december 2009 - 02:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flash spil genstarter IE

Jeg spiller et online flash spil, som ikke spilles fra en downloaded spil fil, men bliver i stedet lagret på Internet Explorer's midlertidige internet filer/temporary internet files. Jeg kan enten starte spillet ved at bruge deres hjemmeside, eller bruge en toolbar. Begge metoder resultere i at IE bliver genstartet.
Det at IE skal læser en masse midlertidige internet filer/temporary internet files som kommer fra webstedet, gør at den bruger alle min CPU's krafter, og når der ikke er mere plads til de nye filer, genstarter IE altså bare, hvilket er meget frustrerende. Det samme sker hvis jeg bruger Mozilla Firefox.
I Internet Explorer's indstillinger, har jeg sat brug af diskplads til midlertidige internet filer, til max. Men alligevel vil det flash spil jeg spiller overstige det.
Da jeg startede med at spille det flash spil, havde jeg overhovedet ikke nogle problemer med at min browser blev langsommere, og at min CPU brugte al kraft på IE, for de problemer var der ikke.

Jeg har prøvet at slette mine midlertidige internet filer/temporary internet files i både IE og Firefox, men det ser ikke ud til at hjælpe, da filerne bare vil blive downloaded til mappen igen og vil fylde.
Er der en løsning på det her? Jeg er fuldstændig tom for idéer.

Tak
Avatar billede spijon Nybegynder
29. december 2009 - 04:42 #1
Lidt mere info tak.
IE/FF/flash version - OS windows men hvilken.

Og bliver lige nødt til at høre hvilke spil det er? :)
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
29. december 2009 - 04:55 #2
Firefox 3.5
IE 8
Windows Vista Home Premium

Spillet hedder ourWorld www.ourworld.com

Jeg har haft kontakt med ejerene af ourWorld, og fortalte dem omkring mit problem, men de siger at problemet er forskelligt fra person til person. Nogen personer har det, og andre har det ikke. Ved ikke om det kan være noget med hvor hurtig min computer er, men en ny Sony Vaio burde kunne klare det.

Hvis man skal se mit problem meget enkelt kan man ligefrem høre når min computer begynder at arbejde mere og mere, indtil der ikke kan være mere vand i bægeret.

Kan man udvide Midlertidige Internetfiler? Jeg tror det er problemet, men man kan ikke udvide det mere end jeg har gjort. I Firefox er funktionen der så ikke længere, den var der i FF 2.00 men i 3.00 blev den fjernet.
Avatar billede spijon Nybegynder
29. december 2009 - 16:02 #3
Du kan prøve at lege med Firefox cache her:

Åben FF og i adr. skriv "about:config" uden ""
Tryk "Jeg lover at være forsigtig"
Find "browser.cache.disk.enable" og se om den er sat til "true" under Værdi
Find så "browser.cache.disk.capacity" og default værdi er 51200 (KB)

Der kan du prøve at sætte den op og se om det gør en forskel.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
29. december 2009 - 16:58 #4
Mit Firefox har ikke ændret sig i forhold til brug af CPU kræfter, men den lukker ikke ned mere, så points og tak skal du have, og godt nytår.
Avatar billede spijon Nybegynder
29. december 2009 - 17:26 #5
Jamen tak og godt nytår :)