Avatar billede Niclas Praktikant
29. december 2009 - 22:47 Der er 7 kommentarer

Pc kan ikke starte? viser blå/sort skærm/bipper

Hej,
som overskriften siger, kan min pc ikke rigtig starte :(
Jeg startede min pc som normalt, og den var også lukket normalt ned forinden, men da jeg så startede den viste den bare blå skærm. Jeg har så prøvet at starte den flere gange, men den vil ikke rigtigt.
Foruden blå skærm har jeg også prøvet:
at den bare viser sort skærm uden at gøre noget
at den starter op og kommer ind i windows, men genstartet derefter
at den bipper og slet ikke starter

Har tænkt på at det kunne være harddisk og/eller ram relateres?
Skal den på værksted, eller har en af jer eksperter et godt råd?

Tak for hjælpen!

ps. lige et par fakta om maskinen:

Det er hp maskine
Der er installeret Windows XP på den
Skal i vide andet, spørger i bare.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2009 - 23:07 #1
Er det et enkelt bip?
Avatar billede Niclas Praktikant
29. december 2009 - 23:22 #2
Nej, den bipper hele tiden, indtil den slukkes.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2009 - 23:42 #3
Prøv at pille alt fra undtagen Hd Tastatur og skærm
Avatar billede Niclas Praktikant
30. december 2009 - 00:04 #4
Ok, det skal dog lige siges at den ikke står hos mig og at det er en ven der gør det, og han er bare ikke lige "online" lige nu, så vi prøver i morgen.
Tak for hjælpen indtil videre i hvert fald :)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2009 - 00:08 #5
Køb også et nyt bios batteri skift ram en efter en og hvis den også har indbygget graftk så brug det så ser vi videre i morgen!
Avatar billede Jensen DK Novice
30. december 2009 - 07:46 #6
Er der flere ram klodser i så prøv at køre med en af gangen på skift.
Avatar billede madand Nybegynder
30. december 2009 - 10:27 #7
Præcis..
Hvis der sidder flere klodser i, så prøv en af gangen.
Ellers prøv at reseate (pille det fra og sætte det til igen) ram, harddisk osv..