Avatar billede muddyw. Praktikant
30. december 2009 - 23:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk på ny Imac

Jeg har købt en ny Imac og jeg har problemer med at connecte til internettet. Jeg kan godt komme på men bliver smidt af i tide og utide og får meddelelse om at den leder efter en zyxel prestige adsl router.

Jeg har ingen Zyxel router, men derimod en D-link Dir-635 som jeg aldrig har haft problemer med før nu med den nye Mac.

Hvad er det for en meddelelse og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet?
Avatar billede justrace Novice
30. december 2009 - 23:47 #1
Det er vel fordi den kobler op på naboens trådløse.

Det er vel bare at sætte den til at bruge dit eget net?
Avatar billede muddyw. Praktikant
30. december 2009 - 23:57 #2
øh ja det kan da godt være - det vil jeg lige holde øje med og vende tilbage tak ;-)
Avatar billede justrace Novice
31. december 2009 - 00:15 #3
Husk bare at bruge naboens netværk er at betragte som tyveri. :)
Hvordan man så vil forholde sig retsmæssigt ved evt. tilbagelevering af det stjålne kan jeg ikke helt gennemskue.

For man kan vel ikke bar stoppe hånden i lommen og tage en håndfuld trådløse bits og putte i en pose og aflevere den? :)
Avatar billede muddyw. Praktikant
05. januar 2010 - 20:21 #4
det var jo bare det der var galt - tak!
Avatar billede muddyw. Praktikant
05. januar 2010 - 20:22 #5
justrace smid et svar så jeg kan uddele point, tak
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 21:03 #6
Ok, kommer her, og selv tak. :)
Avatar billede muddyw. Praktikant
06. januar 2010 - 22:32 #7
takker