Avatar billede j_krog Praktikant
31. december 2009 - 14:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows Movie Maker kan ikke vise mine videofilm

Jeg har indlæst mit video-film på min pc, med Image Mixer 3 se, et ikke særligt bruger venligt program, Dette program fulgte med købet af videokameraet et Canon lagria HF20.

Men Jeg kan ikke redigerer eller få vist mine film i WMM, det siger at det ikke kan håndtere filformatet m2ts. Om det er kameraet eller Image m. som Generer Dette fil-format, ved jeg ikke.

Jeg har hentet Prism Video Converter ned fra nettet og forsøgt på konverter filerne til MPEG2 og avi.Hvilket formentlig er gået godt? Men kan stadig ikke få WMM til at acceptere fil formatet.

Hvilket fil format kan WMM håndterer ?, og hvor kan jeg se det.

Jeg har også forsøgt på importoeren filmene direkte fra kameraet til WMM med uændret resultat.Hvilket tyder på at det er video kameraet.

Hvis nogen har en Løsning eller kender et program som kan Løse opgaven vil jeg meget taknemmelig.

Jeg er ikke nogen ørn til teknisk engelsk ej heller til Edb.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2009 - 16:30 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2009 - 16:36 #2
Kan Mediaplayer ikke afspille filerne?
Denne her kan:http://www.videolan.org/vlc/ hvis det er mpeg 2
Avatar billede j_krog Praktikant
01. januar 2010 - 17:30 #3
Godt nyt år.
Jeg er blevet meget kloger på grund af dit svar kl;16,30,30.
Men kan ikke finde Windows Media Enkoder der skulle være gratis, som 308464 henviser til. Hvilket jeg ikke forstår en pløk af. Mit systen er SP-pro.

Mine konverterede filer fra m2ts, til mpeg har tilsyneladende ikke noget 2 tal efter mpeg. Er der et sted hvor jeg kan se det manglende tal. I konverterings programmet var der få valg muligheder mpeg, avi, mepeg4 og andre som var mig aldeles ukendte.

Jeg vil sætte stor pris på at få løst dette, for mig, store problem. Jeg har brugt mange timer i forsøget på at forstå meget lidt.(og det er ikke fordi mit IQ er lavt, blot for undgå misser).

Jeg takker på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2010 - 17:49 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2010 - 17:51 #5
Husk der er to versioner. 32 bit og 64 bit
Avatar billede j_krog Praktikant
03. januar 2010 - 11:30 #6
Har forsøgt downloade både 64 bit og 32 bit uden held. 32 bit fortæller i en fejl meddelse at mit system muligvis kører i en "fejlsikret tilstand" og hvad er det og hvordan fjerner jeg denne tilstand. Skal denne tilstand fjernes permanent?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 11:40 #7
Grunden til den skriver det må være, at der er en fejl i din harddisk.Det må vi få kontrolleret. Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede j_krog Praktikant
03. januar 2010 - 11:42 #8
Jeg har XP pro er det nok
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 11:49 #9
Ja det fungerer fint. Har den selv, men bruger den ikke.
Prøv dette:http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Er her til Vista men det samme i Xp
Avatar billede j_krog Praktikant
04. januar 2010 - 13:43 #10
Hej 220661
Har også forsøgt med dette vista 215, med samme fejl resultat, windows køre muligvis i fejl sikrettilstand, jeg forsøgte derfor i går at gendanne pc til en dato før importen af diverse programmer til konvertering, men først efter at have fjernet næsten alle importerede programmer.

Sletning af programmerne gik godt, men gendannelsen kiksede. Så den prøver jeg igen i aften så kan den kører hele natten.

Har jeg ret i, efter en gennemført gendannelse skal jeg hente de opdateringer som er kommet til efter gendannelses tidspunktet.

Hvis du har nogen kommentar er du velkommen. jeg læser post inden jeg starter.

En anden mulighed kunne være at du mailede/ ringede direkte til mig ??
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2010 - 16:29 #11
Prøv at køre denne her:http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx

Det kan godt være du skal bruge din cd til xp under forløbet.
Ja det er altid en god ide at gå til Windows update, for at tjekke efter opdateringer, når man har spolet tiden tilbage.
Har du prøvet #2?? Hvis det kun er for at se de filer på computeren når du har lavet dem til mpeg2, så skulle VLC player kunne vise dem. Er det din hensigt at brænde det bagefter på dvd?
Har du et program til det? Tror ikke vi får noget ud at vi mailer/ringer med hinanden, da jeg ikke har nogen erfaring med Moviemaker. Det jeg prøver at hjælpe dig med, er at der må være en fejl i Windows siden den skriver, at den kører i fejlsikret selvom den er "oppe"!!
Avatar billede j_krog Praktikant
05. januar 2010 - 15:23 #12
TAK. Har benyttet mig af tip 13074. Efter at have kørt dette skete det intet,jeg genstartede, så jeg formoder at reparationen er sket.
Jeg har ikke kørt gendan siden det missede.

JA det er min hensigt at brænde mine film på dvd,(programmet jeg bruger fulgte med computeren),efter at have redigeret dem i WMM, der er på dansk, som jeg oplever som et mere bruger venligt program end Image Mixer 3 se, som eru mådeligt besværligt at arbejde med.
Har du kendskab til et andet video redigerings program på dansk er jeg åben, også hvis det koster lidt kr, dog ikke flere tusinde kr.

Kan jeg se nogen steder om jeg kører i fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2010 - 16:19 #13
Windows skriver det i starten. Men havde du kørt i det er der så mange ting der ikke havde virket, så det er en forkert besked programmet giver.
Med hensyn til program,har jeg selv brugt et program fra Ulead (Moviefactory 4 disc creator). Men det er på engelsk.
"formoder at reparationen er sket"?? Vil det sige Moviemaker virker nu?
Avatar billede j_krog Praktikant
05. januar 2010 - 18:29 #14
Lidt nyt er godt nyt!
Jeg har importeret et codec program under navnen k-lite og det har gjort at mine orginalfiler med m2ts kan vises i WMplayer, men ikke i WMMaker ??. De tidligere konverterede filer fra m2ts til mpeg kan stadig ikke vises i WMMaker.

Så nu er opgaven "KUN" at få WMMaker til at vise filerne.

Tror du at jeg skal konverter disse m2ts filer igen, efter programmet k.lite er blevet importeret. og igivet til hvilket format. De skal jo brændes på en dvd.

Jeg takker endnu engang for din hjælp, som har hjulpet mig meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2010 - 12:12 #15
Jeg må desværre sige, jeg ikke kan hjælpe dig yderligere. Har ikke kendskab nok til de programmer. Så jeg lægger svar her, så du når du skal uddele point vurderer hvor meget jeg har bidraget med. Håber der kommer en og hjælper dig med det sidste.
Avatar billede j_krog Praktikant
06. januar 2010 - 13:43 #16
JEG TAKKER FOR DIN STORE HJÆLP
Avatar billede j_krog Praktikant
11. januar 2010 - 18:01 #17
JEG ØNSKER AT DU FÅR DINE POINT OG LUKKER SPØRGSMÅLET FOR DENNE GANG TAK.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2010 - 18:09 #18
Takker for point, men er ked af du ikke fik løst dit problem i denne omgang.