Avatar billede anders-j Nybegynder
01. januar 2010 - 16:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gigabyte ( GA-P35-DS3R 1000 GB HDD Problem )

Hej med jer.

Jeg har et problem med mit Gigabyte GA-P35-DS3R ( rev. 2.0 ) bundkort.
Og det er at, jeg har sat min 1 TB disk i, fra en anden maskine, men den kan kun se 33 mb.. Og det er jo slet ikke rigtigt.. :)

Jeg har været inde og lure på dere side, og hentet en bios opdatering "F12" som var den nyeste.
Dette hjalp ikke på problemet, og så da at F8 versionen, netop skulle løse dette problem, men da jeg så hentede F8 versionen, og downgradede til denne, var det samme problem der stadig..

Er der nogen af jer kloge hoveder, som har været ude for det samme? -og evt. har et fix.

Jeg bruger Windows 7 64 Bit, og herinde siger den samme størrelse.

Disken virker fint på den anden maskine med et MSi bundkort i, men tanken er at jeg ikke gider have 2 maskiner mere, så alle hdd´er osv. skal over i denne maskine.

mvh,

Anders
01. januar 2010 - 17:02 #1
... men den kan kun se 33 mb... er det i stifinder/Computer du mener ?

... hvad siger/skriver DISKHÅNDTERINGEN ?
Avatar billede anders-j Nybegynder
01. januar 2010 - 17:07 #2
I Bios siger den 33 MB.

I windows, under computer administration, diskhåndtering siger den 32 mb RAW.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2010 - 17:25 #3
Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede anders-j Nybegynder
01. januar 2010 - 17:26 #4
Jeg bruger Windows 7 64 Bit.

Problemet ligger i BIOS!
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2010 - 17:30 #5
Det Havde nok været bedre at placere spørgsmålet spørgsmålet under Windows7! har du prøvet at formatere den i NTFS?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2010 - 17:43 #6
poko1 hvorfor i alverden skulle han vælge Windows 7 til et hardwareproblem?
Avatar billede anders-j Nybegynder
01. januar 2010 - 17:52 #7
Den skal ikke formateres...!

Der ligger vigtig data på, og lortet skal bare virke når man sætter den til.

Det har IKKE noget med Windows at gøre overhovedet...!
Det er BiOS som er problemet!
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2010 - 18:42 #8
Du har et par spørgsmål tilbage til 23/09 - 2003. Nogen har
forsøgt at hjælpe dig, men du gad åbenbart ikke svare dem.
Når jeg ser sådan noget, mister jeg lysten til at hjælpe.
Avatar billede anders-j Nybegynder
01. januar 2010 - 18:46 #9
Opdagede lige at det er et GA-P35C-DS3R Bundkort jeg har..

Jeg fik skrevet GA-P35-DS3R før..
Avatar billede anders-j Nybegynder
02. januar 2010 - 15:33 #11
Som skrevet tidligere, så har jeg opdateret til nyere BiOS.

Mht., drivere, så hjælper det jo nok ikke meget, eftersom problemet ligger i BiOS.

Jeg har endvidere lige fået løst problemet.

Det er Samsungs 1 TB diske, som ikke kan samarbejde ordentligt med GigaByte bundkort åbenbart..
Noget med Dual Bios Setup, som de ikke kan finde ud af.

Nogen gav mig råd om at jeg skulle fjerne HPA`en ( Host Protected Area ) og fandt da også et program som kunne dette, men det stallede under opstart.

Jeg fandt da et andet program:
http://hddguru.com/content/en/software/2007.07.20-HDD-Capacity-Restore-Tool/

Det er simpelt som bare fanden.. Man smider den disk i, som ikke kan vise de rigtige GB, starter programmet og så vælger man den disk det drejer sig om på listen og trykker, så tænker den lidt, og så kommer den op og viser de rigtige GB, og hvad den står til nu.
Man trykker da så bare Restore Capacity og så slukker maskinen.
Når man tænder igen så viser BiOS alle 1000 GB. SMUKT! :)

Der står dog nogen steder at man skal fjerne strømstikket fra disken inden man gør det, og så sætte det i igen, men det tænker jeg nok ikke er så smart, så jeg undlod dette.

Trykkede Restore, startede op igen, BiOS viste alle 1000 GB, og i windows var de 2 partitioner tilbage, med AL data.
Intet er mistet!

AJ