Avatar billede jesperdyhr Praktikant
01. januar 2010 - 18:24 Der er 3 kommentarer

Linksys WRT54GL blokerer internet periodisk

Hej gutter

Jeg har en Linksys WRT54GL router på en TDC proaccess inetforbindelse med statisk IP adresser.
Nogle gange låser routeren, så der ikke er hul igennem til internettet, men alt andet fungerer. Jeg kan ikke se hvad der er galt, når det sker, for tilsyneladende er der ingen setting, der er ændret, og kun ved at genindlæse en backup configuration - eller på anden måde nulstille routeren kommer der hul igennem.

Hvis jeg sætter en PC direkte til TDC's modem er der hul igennem - så problemet ligger næppe hos TDC. Jeg har dog prøvet at bytte routeren med mine svigerforældres af samme model, og deres gør det samme - mystisk!!!

Hvad/hvor skal jeg lede efter for at finde fejlen - eller årsagen?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 21:45 #1
Sluk routeren i 5 min og start igen.

Hvis ikke det virker så lav en reset af routeren, det sletter alle dine indstillinger, som du så skal sætte op igen.

Hvilken SW version er din Router?
Avatar billede jesperdyhr Praktikant
02. januar 2010 - 08:27 #2
ej

Det er version 4.30.7 men min egen router kørte på højeste firmware, og havde stadig problemer.

Jeg har endnu ikke prøvet at slukke i 5 minutter - hvad skulle det gøre?? Når jeg lægger config-backup'en ind fungerer det jo igen, men jeg kan ikke se hvilke setting der er ændret - og det er mystisk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:13 #3
Jeg bruger aldrig en backup af noget der ikke virker, det er forfra konfigurer hver gang.

Har selv en WRT54GL og den skal bare genstartes en gang i mellem, det skal alt hardware tilsyneladende!