Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. januar 2010 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Windows Live ID - Delegated/Web Auth

Hej....

Sidder og leger lidt med Windows Live ID for at se hvad det kan bruges til, og har afprøvet de forskellige samples som jeg har kunne finde(deling af kontakter/billeder igennem consent).

Men noget som jeg ikke har kunnet finde dokumentation om, er noget så simpelt som hvordan man får fat i:

1) Brugerens navn eller lignede(et ID, som ikke er userID).

2) Brugerens profil-billede.

Kan det passe at dette ikke er muligt ? Eller har jeg blot overset det ?

Ville gerne have brugt det til at brugere kunne oprette blog-indlæg, uden at skulle oprette en ny konto, men blot benytte deres eksisterende Brugernavn og profil-billede ved Windows Live.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. januar 2010 - 14:44 #1
Et lille tillægsspørgsmål:

Er min post allerede outdated :P
Skal man benytte OpenID istedet for ?
Avatar billede windcape Praktikant
04. januar 2010 - 06:27 #2
OpenID vil give mere mening. Microsoft er også i gang med en process om at lade Windows Live fungere som OpenID.

Og der er flere APIs til det.

Andre størrere OpenId providers er f.eks. Google.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
04. januar 2010 - 13:00 #3
Okay.... Er der en ASP.NET implementering du kan anbefale? jeg er selv ved at prøve DotNetOpenAuth da den understøtter både OpenID og OAuth.