Avatar billede thomasabcd Nybegynder
03. januar 2010 - 23:23 Der er 5 kommentarer

MSSQL vs SQL Express

hej,

jeg overvejer at skifte webhost til en virtuel server hos Ultimahosts.net. Jeg kan installere MS SQL Express gratis, men skal betale, hvis jeg vil have MS SQL Standard.

Mit website har ca. 60.000 besøgende / måned, og databasen er på ca. 1 gb.

Er performance på MS SQL Express tilstrækkelig, eller er det nødvendigt med MS SQL Standard i mit tilfælde?

mvh
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2010 - 23:26 #1
Limits med express er 4 GB data, 1 GB RAM og 1 CPU.

Du bør nok teste lidt på RAM og CPU forbrug.

Men jeg ville være ret optimistisk med hensyn til at Express er nok for dig.
Avatar billede Syska Mester
03. januar 2010 - 23:32 #2
Er der ikke også noget med max 10 samtidige connections ? eller er det mig der blandet det samme med windows xp, til dens file shares ?

mvh
Avatar billede Syska Mester
03. januar 2010 - 23:39 #3
Yderst cool priser de har ...

Specielt på Hyper-V.

Og de har ret, man kan ikke oversælge RAM på Hyper-V ... men det kan man på CPU, Hardrive og bandwidth. Der kan så laves nogen pools og andre ting jeg ikke selv har leget med ... så husk at vær på vagt der ...

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2010 - 00:07 #4
Jeg mener at de 10 connections er IIS på desktop Windows.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2010 - 23:48 #5
all set ?

og et svar fra mig