Avatar billede emilielund Nybegynder
05. januar 2010 - 16:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord?

Hej
jeg har et problem med Windows fjernskrivebord.
Den stationære computer jeg har er en vista, og den bærbare en xp.
Og jeg kan godt oprette forbindelse fra den stationære til bærbaren men ikke omvendt.
    Jeg får en meddelelse, som lyder :

Denne computer kan ikke oprette forbindelse til fjerncomputeren.
prøv at opret forbindelse igen. hvis problemet fortsætter, skal du kontakte ejeren af fjerncomputeren eller netværksadministratoren.

er der nogle der ved hvad problemet er?
Avatar billede giweo Juniormester
05. januar 2010 - 17:33 #1
Ikke alle versioner af Vista, Home, fx. har indgående fjernskrivebord, der skal du op i Ultimate udgaverne - har du det ??

Ellers må du benytte dig af andre programmer, VNC TeamViever eller lign.
Avatar billede emilielund Nybegynder
06. januar 2010 - 15:49 #2
det er en vista home premium, men er det ikke muligt at installere et eller andet for at få det til at virke?
eller bruge TSWeb? kan bare ikke få det til at virke  :( altså (http://ip adressen/tsweb) hvad er forkert?
Avatar billede giweo Juniormester
06. januar 2010 - 15:58 #3
Du kan ikke installere noget for at på fjernskrivebord til at virke, det findes kun i de proffe versioner.

Men TSweb fx kan du godt få til at virke, husk blot at tillade afgang til de forskellige porte i din firewall, og evt port-forwart (virtual server) i din router, hvis du kommer ind på forbindelsen ude fra.

Jeg vil anbefale "TeamViewer" (http://www.teamviewer.com/da/) gratis program, der IKKE kræver at noget ændre i nogle opsætninger - det virker bare
Avatar billede OrcAniCe Nybegynder
06. januar 2010 - 17:12 #4
VNC er også genialt. men det er bare ikke gratis. du får 20-30 dages trial mener jeg nok..

men vil helt klart også sige TeamViewer:)
Avatar billede emilielund Nybegynder
09. januar 2010 - 00:33 #5
hvilke porte skal jeg tillade afgang til? Og hvordan port forwarder man sin router? vil nemlig helst undgå at installere alle mulige programmer på andres computere.
Avatar billede giweo Juniormester
09. januar 2010 - 06:06 #6
Hvordan du gør det i din router, er meget forskelligt - gå ind i opsætningen og led efter "port forward" eller "virtual server" min router kalder det "LAN Servere" - så der er mange muligheder

Ellers fortæl hvilken router du har

Fjernskrivebrog benytter port 3389
VNC benytter port 5800 og 5900
Avatar billede emilielund Nybegynder
09. januar 2010 - 13:18 #7
det er en
netopia 3347 adsl 2,2 router 802.11gb pstn  :)
Avatar billede giweo Juniormester
09. januar 2010 - 18:31 #8
Hej

Så er den nem.

Hvis du selv har mod på det, så er der en engelsk vejledning her:
http://www.netopia.com/support/hardware/technotes/CQG_025.html

Ellers er dem udgivet af TDC og supporters af TDC

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/netopia.pdf

På bagsiden står support telefonnummre, så guider de  !
Avatar billede emilielund Nybegynder
13. januar 2010 - 18:10 #9
hvilken port skal jeg så åbne? :)
Avatar billede giweo Juniormester
14. januar 2010 - 11:23 #10
Fjernskrivebrog benytter port 3389
VNC benytter port 5800 og 5900
Avatar billede emilielund Nybegynder
21. september 2010 - 12:05 #11
:(