Avatar billede clausjul Nybegynder
06. januar 2010 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Yousee netgear trådløs router og SSH

Hej

Jeg har en Netgear trådløs router fra Yousee. Den fungerer fint med web, mail osv. Men jeg mister forbindelsen med min SSH klient og det er lige meget hvilken klient jeg bruger.

Forbindelsen ryger typisk af efter 1-2 minutter. Yousee kan ikke hjælpe mig, så jeg må ty til jer netværkseksperter.

Er der nogle indstiller i routeren som kan hjælpe på det?

Jeg har slået port scan detection og IP flood dection fra uden held. Hvad kan det skyldes? Måske støj på linien - umuligt, da jeg downloadede fint en DVD image med 20 mbit/s. (2,1 Mb/s)

Giver 200 point, hvis en af jer løser dette problem :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 15:07 #1
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/112
er det til nogen hjælp ellers glem det
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. januar 2010 - 11:21 #2
Hvad er det du bruger til at lave en ssh forbindelse med? af program
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. januar 2010 - 11:31 #3
Bruger Vandyke Secure CRT eller Putty... Men mest Secure CRT
Avatar billede terpz Nybegynder
07. januar 2010 - 18:58 #4
i de programmer kan du sætte "keep alive" på, hvor den sender en pakke hvert, ja ca 30sek, som holder SSH forbindelsen i live, bruger det selv
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. januar 2010 - 20:27 #5
terpz: Dit svar var løsningen! Det virker nu. Smider du et svar, så får du dine 200 points.
Avatar billede terpz Nybegynder
07. januar 2010 - 22:14 #6
done :)