Email fra Access med Word attachment.
Jeg skal hjaelpe en velfaerdsorganisation med at sende nyhedsbreve ud til deres frivillige og sympatisanter (i det foelgende f&s). Oplysninger om f&s sidder i en access 2007 database. Velfaerdsorganisationen's PCer bruger XP og Microsoft Office 2007.Nogle f&s har en email adresse i databasen og de skal have nyhedsbrev med email. For de f&s uden email skal jeg lave etiketter (det har jeg fundet ud af.) For nyhedsbrevet har jeg lavet en MS Word template som forfatteren af nyhedsbrevet skal bruge til at lave word dokuments. Nyhedsbrevene vil vaere to til tre sider lange.
Da bestanden af f&s aendres over tiden ville det vaere godt at kunne sende emailene direkte fra Access. Til den ende har jeg studeret guiden "Send e-mail fra Access" http://www.eksperten.dk/guide/371 (med tak til forfatteren) og jeg kan nu bruge DoCmd.SendObject metoden uden vaesenlige problemer. Jeg ved hvordan man tilfoejer en rapport som bilag til emailen.
Men hvordan faar jeg et Word dokument (nyhedsbrevet) som attachment? Jeg har proevet at lave en rapport med en stor Label og "copy and paste" et nyhedsbrev der, men der faar jeg ingen formatteret tekst. Jeg har googlet rundt og soegt her paa eksperten men uden at finde hjaelp jeg forstod. (Jeg er kun for nylig begyndt med Access.)
Maaske er mit problem i virkeligheden mere generelt: Hvordan kan jeg enten indsaette et word (eller pdf) dokument i en Access database eller fra en Access database goere brug af et word/pdf dokument der sidder i et andet direktory?
Og endnu et spoergsmaal: Metoderne beskrevet i http://www.eksperten.dk/guide/371 resulterer i at alle adressaterne faar hinanden's emailadresser. Kendes der en metode saa hver addressat kun ser sin egen adresse? Det vil sige uden at jeg skal trykke paa send-knappen en gang for hver adressat (eller skal lave en DBA loekke der goer det?)
