Avatar billede weje Nybegynder
12. januar 2010 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Ren" DOS afvikling

Hej.

Jeg har behov for at kunne lave et program der kan afvikles i "ren" DOS.

Dvs vi har en opstart med den gamle Win98 DOS, som jeg skal kunne lave en exe der kan afvikles i.

Alt hvad jeg prøver, kan ikke afvikles i DOS.

Her er hvad jeg har prøvet indtil videre:
Visual Studio - Kan kun lave Consol Apps, virker ikke i rå DOS.
Dev-C++ samme problem.
Code::Blocks 8.02 - samme problem.
Turbo C++, har jeg fundet en gratis download, men kan ikke finde en licens, så jeg kan ikke få lov til at starte...

Alle kommentarer med mere er velkomne

/Weje
Avatar billede max33 Nybegynder
12. januar 2010 - 12:21 #1
Jeg har bc31 liggende til dos.

Send en email hvis det har interesse.

max33@live.dk
Avatar billede janus Nybegynder
12. januar 2010 - 12:23 #2
Dev-C++ og Code::Blocks er bare IDE'er. De bruger begge GCC SVJV. GCC kan godt compile til DOS. Se her: http://www.delorie.com/djgpp/
Avatar billede weje Nybegynder
12. januar 2010 - 13:44 #3
bo_ :
har du en guide til hvilke indstillinger jeg skal sætte for at få Dev-C++ eller Code::Blocks til at kompilere til DOS? Hjemmesiden giver ikke meget, er meget rodet og ikke særlig brugervenligt...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. januar 2010 - 18:51 #4
Mig bekendt kan MinGW compileren, som er standard for både Dev-Cpp og CodeBlocks ikke lave rigtige DOS programmer. Men DJGPP kan, det er også en GCC variant, du kan måske sætte CodeBlocks til at bruge den.

Ellers kan du bruge Digital Mars: http://www.digitalmars.com/

Eller finde en gammel version af TurboC++ eller bedre BorlandC++, version 3.1 er så vidt jeg husker den sidste rigtige DOS compiler fra Borland.

Jeg ville nok vælge Digital Mars.
Avatar billede weje Nybegynder
14. januar 2010 - 13:39 #5
Så lykkedes det.

Efter max33 sendte mig en Borland C++ 3.1 og jeg lige fik de forskellige indstillinger på plads, spiller det nu.

Max33: Skriv et svar, så får du point.
Avatar billede max33 Nybegynder
18. januar 2010 - 07:45 #6
svar