Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2010 - 22:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu server 9.04 og mail på webhotel - evt webhotel controlpanel ?

Jeg har min ubuntu server kørende og det virker fint - jeg har i sin tid lavet installationen iflg howtoforge og guides af falco.

Den sender fint mails via hjemmesiderne og alt virker - og dog

Jeg har været nødt til at bibeholde mailkontoer på servage fordi jeg ikke ved hvordan det skal sættes op så jeg selv kan administrere mails konti for hvert domæne.

Jeg har testet med sendmail og kunne godt få mails til serveren ved at pege min mx record mod min server , men de kom ikke vidre derfra. Jeg har så efterfølgende installeret postfix og det kan også sende via websiderne -

Spørgsmålet er
Jeg vælger at anvende gratisdns som dns udbyder men vil gerne have alle services over på min webserver

1. jeg skal kunne oprette nye mailkonti for hvert domainnavn
2. den skal kunne sende mails vidre til mailkonti som er oprettet.
3. Det skal være sikkert og stabilt og her har jeg god hjælp såfremt jeg skulle blive hacket da jeg får hjælp af en rigtig god server guru - som de fleste kender herinde.

Hvor meget skal der til - og hvem har lyst til opgaven/samarbejdet. og ja jeg betaler såfremt du kan lave de ting jeg mangler.

på forhånd tak for god hjælp i Linux
Avatar billede justrace Novice
12. januar 2010 - 22:26 #1
Det hele kan lade sig gøre på en sme-server, og der skal man ikke selv installere noget som helst. Den indeholder alt hvad man skal bruge, og er nem at have med at gøre.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2010 - 22:42 #2
ok info - men nu er det en Ubuntu server jeg har.
Hvsi du ikke kan hjælpe så lad venligst være med at svare. ..Dennis
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. januar 2010 - 09:17 #3
Du søger altså en fullblown MTA opsætning, som jeg forstår det? Kontrol panelet kan jeg nok ikke lige hjælpe med, men det kan man evt kode sig ud af med PHP hvis man knytter MTAen op imod en MySQL.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. januar 2010 - 09:38 #4
Hej og tak for input.

Min webserver er allerede velfunerende med:
Php5
Mysql
webmin
postfix
squirrelmail

I kan se min hjemmeside www.serverservice.dk som ligger på serveren samme med andre sider.

Det er bare at kunne oprette mail konti som anvendes i et mail program . og så få dem videresendt fra serveren.

Jeg er i tvivl om hvad der skal sættes op for at det virker - skal jeg f.x anvende dovecot eller lign imap server.?

Jeg prøver at sætte dovecot op når jeg får tid - men vil da gerne betale mig ud af det hvis nogen har en løsning ?

..Dennis
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. januar 2010 - 10:01 #5
Tag et kig på http://ispconfig.com/
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. januar 2010 - 14:04 #6
Lidt afhængig af din opsætning, kan hele dit hjemme/server netværk have adgang til sende uden at authentikere op imod serveren. Igen afhængig af din opsætning kan dette også lade sig gøre med en bruger og e-mail adresse der slet ikke eksistere.

Hvis du her postfix installeret og konfigureret er det dens konfiguration du skal kigge i, i /etc/postfix/main.cf
Avatar billede serverservice Praktikant
14. januar 2010 - 19:59 #7
Nå men jeg smider den under opgaver så må I gerne byde ind der ...

MVH Jeg har ikke lige tid nu og tror det er bedre med en specialist som allerede kender den løsning.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. januar 2010 - 20:17 #8